Heart Attack!

Lieve allemaal,

Dit was wellicht een van de beste weken uit mijn zending! Grapje, ze
zijn allemaal even geweldig. Maar serieus, we hebben Europese
chocolade gekregen, chips en salsa, stroopwafels, ik heb Nederlands
kunnen spreken, nieuwe familie gevonden… In een woord dan ook:
GEWELDIG!
Maar goed, laat ik me de helft van deze dingen nader toelichten.
Aangezien de helft van de zending het humeur van president Cooke
hadden verpest omdat ze te laat thuis waren tijdens de 4th of July
(als in, hij was enorm teleurgesteld in iedereen) en dit had tot
gevolg dat hij aangaf dat het “wel goed” met hem ging, in plaats van
de gewoonlijke “living the dream”. Het was best interessant om te zien
wat een impact dat had op de mensen die het hoorden, omdat ze wisten
hoe serieus het dus was. Als gevolg hadden sister saviano, veenker,
austin en ik besloten om zijn huis te “heart attacken”. De volgende
dag hadden we een vergadering met president Cooke en hij zat de hele
tijd te vissen om te weten wie het gedaan had. Uiteraard hadden we hem
niets verteld, maar hij wist dat ik het wist, dus ik vertelde hem dat,
als hij me wilde omkopen, hij maar met Europese chocolade aan moest
komen. Die vrijdag kwam hij aan met een mand vol met chocolade. Hij
gaf aan dat het voor de zusters was die de heart attack gedaan hadden,
wat dus inhield dat we een mand vol chocolade voor 4 zusters hadden.
En hij “leeft de droom” weer! Win, win, win! I love it when a plan
comes together :p
Voor de rest had ik ook de gelegenheid om gisteren naar Night of music
and Inspiration te gaan, Spaanstalig omdat sister Austin er in moest
zingen. Dit had meerdere voordelen, namelijk dat ik 1) stroopwafels
kreeg! En 2) Nederlands kon spreken. Elder Cervantes had een familie
in de wijk die Nederlands sprak en hij had haar verteld dat er een
Nederlands sprekende zuster was. Toen hij zei dat hij leden uit zijn
wijk bij zich had die Nederlands spraken (en dus Spaans en Engels),
geloofde ik hem eerst voor geen meter, maar het was echt waar! Het was
zo geweldig om Nederlands met iemand te kunnen spreken en enorm
grappig om de vreemde gezichten te zien van mensen die ons raar
aankeken.
Een ander. Hoogtepunt zoals gewoonlijk was het feit dat ze afgelopen
vrijdag weer naar de tempel konden. Dat was ook echt geweldig. De
tempel is echt een van mijn favoriete plekken om te zijn. Het is er zo
mooi en rustig.. Ik zou willen dat we er de hele dag konden blijven,
maar goed, dat was natuurlijk geen optie.
Voor de rest voornamelijk tijd gespendeerd in het visitors’ center,
aangezien we daar nu natuurlijk dagelijks zijn, maar het was goed 🙂
Ik houd van jullie en dit zijn echt “the best 2 years” of naja, in ons
geval 18 maanden dan he :p
Hugs!

Sister Croese

Leave a Reply

