Hemelse Vader is een God van wonderen ;)

hoe gaat het met jullie? πŸ™‚ Hier gaat alles geweldig!!
Ik wil graag beginnen met het vertellen van een verhaal. Zo’n 10 maanden geleden leefde er 4 zendelingen in hetzelfde appartement. 2 ervan waren Spaans sprekend geroepen, en 2 ervan waren engels sprekend geroepen. Een van de Engels sprekende zendelingen en een van de Spaans sprekende zendelingen woonden voor 3 transfers in dat appartement (wat equivalent is aan zo’n 4 1/2 maand), en waren beste vrienden! Toen echter de Spaans sprekende zendelinge overgeplaatst werd, wisten deze twee zendelingen dat ze waarschijnlijk nooit meer in hetzelfde appartement zouden wonen, en dat ze zeker nooit companions zouden worden (tenzij ze een Nederlandssprekend gebied zouden openen, daar de Engels sprekende zendeling origineel uit Nederland kwam en de Spaans sprekende zendeling Duits op school had genomen). Zeer triest verhaal, totdat… WE COMPANIONS WERDEN!!! Woot woot! Woot woot!! Ja ja, Sister Austin en ik zijn companions en het is geweldig!!! Gedurende onze tijd als huisgenootjes droomden we altijd over de mooie tijd dat we companions zouden worden, maar aangezien zij spaanstalig geroepen was, wisten we dat dat nooit zou gebeuren… en nu is het toch nog echt gebeurd!! Ik ben nog steeds in Kentlands, alleen nu met Sister Austin als mijn companion! πŸ™‚ Het trieste is dat we allebei weten dat het alleen maar voor dit transfer zal zijn (tenzij we President Cooke omkopen ofzo :p), maar goed, we genieten dan ook extra van elk moment! Wat houd ik toch zo veel van haar :). Het enige nadeel is dat we de helft van de tijd niet samen zijn, aangezien ik als Sister Training Leader en heleboel andere verantwoordelijkheden heb (vooral in het Visitors’ Center) en nu we dagelijks in het Visitors’ Center zijn… Maar goed, we klagen niet, want we zijn al helemaal verbijsterd dat we companions zijn! Best Transfer EVER!! πŸ™‚ (of in ieder geval bijna zo goed als mijn transfers met Sister Bertholon πŸ™‚ ).
Voor de rest was het een super drukke, gekke week πŸ™‚ Woensdag hadden we Lindsey Sterling die een lezing gaf in het Visitors’ Center. Het was echt zo gaaf! Haar muziek was geweldig, maar haar “lezing”/toespraak idee was ook echt geweldig πŸ™‚ Ik vond het zo cool dat we de gelegenheid hadden om er naar te luisteren, vooral aangezien het met musici meestal is dat er alleen naar hun muziek wordt geluisterd, en niet zo vaak naar dingen die ze te vertellen hebben.

Verder hadden we gisteren ook de gelegenheid om het jeugdwerk te onderwijzen πŸ™‚ Eerst de 3-7 jarigen en daarna de 8-12 jarigen. Het was best “exciting” daar halverwege onze lest met de 3-7 jarigen een van de kindjes begon over te geven en alle 20-30 kids los gingen. We kregen uiteindelijk toch nog een beetje hun aandacht, dus het ging al met al niet zo heel slecht. πŸ™‚

Verder werd ik tussendoor ook nog geupdate over het WK door een van de leden in de wijk, dus na eerst te horen hebben gekregen dat ze gelijk stonden, krijg ik vervolgens het goede nieuws dat we van Mexico gewonnen hadden. Sweet 8). Sister Austin’s moeder is van Mexico, maar gelukkig geeft ze helemaal niets om voetbal, dus toen ik super blij was dat we van Mexico gewonnen hadden, haalde zij haar schouders op :p

Voor de rest gaat het leven goed. Ik ben zo blij met mijn companion en met het evangelie en zelfs met het visitors’ center (vooral als het buiten 30-40 graden is en wij in een Visitors’ Center met airconditioning zitten πŸ˜‰ ).
Ik houd van jullie!!
Hugs,

Sister Croese

Leave a Reply

