IT’s The BEST thing Ever!

Lieve allemaal,

hoe gaat het daar in het verre Nederland? πŸ™‚ Hier in DC gaat alles geweldig!
Ik moet toegeven dat het hoogtepunt van deze week waarschijnlijk wel onze training meeting was. We hadden besloten dat het toch weer eens tijd was voor een goede roleplay, en aangezien er al een paar Elders naar me toe waren gekomen met verzoeken (Nu dat ik een “queen bee” ben, heb ik blijkbaar de authoriteit om alles te veranderen…. :p), dus ik besloten om enkele compromissen te sluiten. Zo blijkt het dat de Elders helemaal niets snappen van hoe het er in het Visitors’ Center aan toe gaat, en ze dus ook niet begrijpen wat we iedere vrijdag in Training Meeting doen. Voor de rest willen de Elders enorm graag ook eens in het Visitors Center werken (vraag me niet waarom), dus had ik besloten om enkele Elders uit te nodigen voor een roleplay. Ik had de Elders allemaal verschillende rollen gegeven van mensen die regelmatig in het Visitors’ Center komen, zonder dat de zusters dat wisten, en de zusters kregen de opdracht om onze “speciale gasten” te benaderen. Laat ik het zo zeggen dat de Elders totaal in hun rol opgingen. Zo was er een ogenblik dat een van de Elders CPR aan het plegen was op zijn “baby” (wat eigenlijk “baby jezus” uit de lifesize kerststal is), en dat sommigen zo goed “verkleed” waren dat de zusters niet wisten dat het een Elder was tot ze weer bij elkaar vergaderd werden. Vervolgens mochten de Elders ook nog een paar voorbeelden geven van “vreemde” dingen die wij als zusters doen, wat er allemaal op neer kwam dat het enorm hilarisch was en dat de Elders als ook de zusters het naar hun zin hadden. Het grappigste was wel dat er een Elder was die altijd overal wel een goed idee voor heeft en die altijd feedback geeft (het was dan ook gedeeltelijk dankzij hem dat ik op dit idee kwam), en nadat hij een probleem had genoemd en de zusters hem voor een suggestie vroegen, was hij sprakeloos. De eerste keer dat ik dat heb meegemaakt en het was dan ook enorm goed om te zien dat de Elders ook een beetje realiseerden hoe anders het Visitors’ Center is en dat het niet altijd even makkelijk is πŸ™‚
Voor de rest was er ook een geweldige Elder die (helemaal uit zichzelf! Wow!) alle zusters de hemel in prees vanwege het harde werk dat ze doen in het Visitors’ Center. Iets wat denk ik heel erg nodig was en enorm gewaardeerd werk.
Voor de rest beginnen de zaterdagen ook een enorm gekkenhuis te worden en ik vind het geweldig! Het grappige is dat zaterdagochtenden de drukte tijd van de week is, en vooral nu de zomer er aankomt hebben we enorm veel jeugdtours en dat soort dingen. Ik had 2 extra companionships gebeld om op shift te zijn, en alsnog had iedereen tenminste een tour! πŸ˜€ Het is gewoon zo geweldig om alle zusters bezig te zien en te zien onderwijzen etc. Zoals gewoonlijk stopte de helft van de apperatuur er halverwege mee, maar wonder boven wonder is alles toch nog goed gekomen en was iedereen nog gelukkig ook! (Of naja, 99,9%, dus dat beschouw ik als een succes :p).

En dan nog een klein grappig iets. We hadden gisteren avondeten bij de Pratt familie, en na een tijdje kwam een van de broeders met het verhaal dat hij, toen hij op zending was, een collega uit Nederland had! Dus ik gaf aan, naja, als je een naam hebt, grote kans dat ik die persoon ken. Na lang denken, kwam de naam dan toch naar boven… Elder… Vernes? Dus ik dol enthousiast, natuurlijk ken ik die familie! Ik had alleen natuurlijk geen idee welke Vernes hij bedoelde! Dus hij zijn foto album naar boven gehaald van zijn zendingsfoto’s, bleek daar toch allemaal zendingsfoto’s van Kenneth tussen te zitten. Het was zo grappig en wat een kleine wereld is het toch ook he! πŸ™‚

Tot slot: we hebben een zuster in onze wijk die nogal moeite had met de schriften bestuderen en bidden en al dat soort dingen en ze had dus het gevoel dat ze niet echt een hele sterke getuigenis had. Dit wilde ze echter veranderen, dus ze had ons gebeld. Wij langsgekomen en met haar gekletst en afgesproken dat we haar iedere avond zouden bellen om met haar te bepreken wat ze gelezen had. Op zondag gaf ze haar getuigenis en die avond toen we belden gaf ze aan dat ze, in die paar dagen, al een enorm verschil voelde in haar getuigenis en hoe de geest met haar spreekt. Is dat niet cool?! πŸ˜€ Onze getuigenis groeit, niet vanwege alle “grote” dingen die we doen, maar door het uitvoeren van alle kleine basisstappen. Hierdoor kan iedereen een zelfde ervaring hebben πŸ™‚

Dus ja, een heleboel coole ervaringen en wonderen zijn de wereld nog niet uit: Ik begin nog daadwerkelijk van het Visitors’ Center te houden ook! Vooral aangezien er dus ook nog eens daadwerkelijk wat gedaan wordt met al mijn gekke ideeen πŸ˜€

Ik houd van jullie allemaal en ik ben zo dankbaar voor de mogelijkheid die ik heb om op zending te zijn. IT’S THE BEST THING EVER!
Hugs,

Sister Croese

Leave a Reply

