De MEEST Bizarre Wijk

Lieve allemaal,

Waar moet ik beginnen? Je weet dat je in de meest bizarre wijk van de zending terecht bent gekomen als een van de sprekers tijdens de avondmaalsvergadering zit te vertellen over het feit dat een lid van de bisschap hem als volgt gevraagd had om een toespraak te geven: De man kreeg een smsje waarin stond: “Go out to your porch and look up”. Hij doet dat, kijkt omhoog en ziet een mini vliegtuigje met een banner die er achter hangt waarop staat: “Will you speak in Sacrament this Sunday?” Vervolgens belt hij zijn buurman op voor een geweer, waarna ze beiden met een geweer op de banner schieten. De spreker krijgt een nieuw smsje: “I hope your talk will be as on target as that shot was”. o.0 Welkom in Kentlands! :p
Voor de rest gaat alles hier geweldig! Het klinkt haast onmogelijk, maar ik geloof dat ik wellicht van het Visitors’ Center begin te houden (ja ja, ik weet het, na een jaar… maar goed, beter laat dan nooit :p). Ik houd vooral van zaterdag shiften! Afgelopen zaterdag was een gekkenhuis met veel te veel tours dan dat er eigenlijk zusters voor waren en apparatuur wat niet werkte, en omdat ik nu een trainer ben, was ik verantwoordelijk om er voor te zorgen dat alles goed gaat en iedereen gelukkig is πŸ™‚ Uiteindelijk is alles gelukt en was iedereen gelukkig, dus ik voel me best goed πŸ™‚ Vooral omdat ik daarna naar de doopdienst van Beth kon gaan! Wat was dat geweldig! Na 7 maanden onderwijzen, werd ze op zaterdag gedoopt. Het was gewoon zo geweldig om daar bij te kunnen zijn πŸ™‚ Plus, we hadden de gelegenheid om Sister Kaarma in te skypen vanuit Estland!! Wat zijn de iPads toch een zegen πŸ˜€ Het was echt een hele goede doopdienst en het was zo geweldig om te zien wat een support er was van de wijk. Oh, wat houd ik toch veel van haar πŸ™‚

Voor de rest is dit het eerste echte gebied wat ik redelijk wat ervaring krijg met het praten tegen mensen op de straat en op deuren kloppen enzo, en het is zo gaaf! Mensen zijn af en toe zo hilarish! πŸ™‚ En het coole is dat het een beetje hetzelfde is als de post bezorgen: je ziet zoveel verschillende huizen en tuinen en de meeste hebben hele coole en mooie dingen πŸ™‚ Over mooie tuinen gesproken, we hadden gisteren gegeten bij een lid van de wijk die een landscape architect it. Wow, zijn tuin was zo mooi!! Ik was zo blij dat we buiten in de tuin aten! Het was heel cool om te zien hoe zijn vakanties naar Europa terug te zien waren in de tuin. Het deed me denken aan tuinen in het mediteraanse gebied van Europa. Nooit geweten dat tuinen ‘europees’ aan konden voelen! :p

Enige nadeel van de zomer: de muggen zijn terug. In de afgelopen twee dagen ben ik al meerdere malen gestoken, maar voor wat het waard is ben ik denk ik niet zo allergisch voor deze als voor de muggen die we thuis hebben πŸ™‚ Nu maar hopen dat dat ook niet komt. Het is eigenlijk best grappig nu ik er over nadenk, want ik sprak laatst met iemand over of ze dacht dat ze allergisch was voor muggen en ze zei dat ze er bang voor was. Ik vroeg haar hoe groot haar muggenbulten werden, en toen ze aangaf hoe groot ze werden, is dat even groot als de muggenbulten die ik nu heb waarover ik aangeef dat ik dus niet zo allergisch ben. Oeps. :p

Maar goed, voor de rest gaat alles goed hier! Het leuke aan de zomer (buiten de muggen en de ongelofelijk warme en plakkerige temperatuur) is dat er meer mensen naar het Visitors’ Center komen, en vooral jeugdtours enzo! πŸ˜€ We hebben er zin in!!!

Ik houd van jullie allemaal!
Hugs,

Sister Croese

Leave a Reply

