Algemene Conferentie is gewedig!

Lieve allemaal,

afgelopen week was geweldig! Zoals altijd :p Algemene conferentie was geweldig! Ik ben echt zo blij met de mogelijkheid om iedere 6 maanden naar een levende profeet te kunnen luisteren. Plus, het feit dat we het in het Visitors’ Center kunnen kijken met allemaal geweldige mensen is natuurlijk ook mooi meegenomen πŸ™‚
Tijdens de eerste sessie van de algemene conferentie werd ik halverwege naar boven geroepen, omdat er blijkbaar iemand was die Nederlands sprak. Toen we haar vervolgens niet konden vinden was ik maar weer terug gegaan. Echter, nadat de eerste sessie was afgelopen, kwam Sister Crandall me halen en stelde me voor aan mijn nieuwe Nederlandse vriendin! πŸ˜€ Ondanks het feit dat het opeens enorm pijnlijk werd hoe slecht mijn Nederlands is geworden, was het enorm fijn om weer Nederlands te kunnen spreken en hadden we uiteindelijk voor we het door hadden alweer 2 uur samen over het evangelie gesproken! Het was echt super gezellig, maar af en toe toch ook wel een beetje vreemd. Ik ben namelijk helemaal niet meer gewoon om over het evangelie in het Nederlands te praten.

‘s Zondags na de laatste sessie van de algemene conferentie, gingen we weer gewoon terug naar het ‘normale’ zendingswerk. We hadden besloten om bij een lid langs te gaan, maar toen ze niet thuis bleek te zijn had ik het gevoel om op een deur te kloppen waar ik een paar maanden eerder (ergens in November) ook al op geklopt had, en had aangegeven (naja, de bewoner, niet de deur :p) dat hij niet geinteresseerd was. Dus, wij geklopt. Dezelfde man keek door de deur, en na een kort gesprek door de deur heen gehad te hebben, deed hij de deur open omdat we hem niet echt goed konden verstaan xD Uiteindelijk, anderhalf uur later, hebben we hem met een Boek van Mormon kunnen achter laten. Deze man bleek alleen te wonen en bijna al zijn familie was overleden. Het is soms echt verbazingwekkend en verdrietig hoe eenzaam mensen zijn. In een wereld met zoveel mensen, hoe kan het dat er zoveel mensen zijn die zo alleen zijn? Hoe dan ook, hij vertelde ons dat het bijna zijn verjaardag was, dus we gaan hem binnenkort verrassen πŸ™‚

Vandaag met bijna alle zusters uit de zending naar downtown DC gegaan om naar de cherryblossoms te kijken, helaas was het echter regenachtig en koud (uiteraard die ene dag dat wij gaan :p), maar goed. Het was voor de rest wel gezellig :p Tot slot hebben we de afgelopen week zo goed als iedere dag gepland in het appartement van de andere zusters die in hetzelfde gebouw wonen. Het coole is dat van de 6 zusters, er slechts 1 uit Amerika komt (en 4 uit Europa! 8) ), maar goed, ik houd zo veel van hen allemaal en het leven is hier gewoon zo geweldig!!! πŸ˜€

Ik ben zo dankbaar dat ik de mogelijkheid heb om hier op zending te zijn, om de dingen mee te maken die ik mee maak en de mensen te ontmoeten die ik ontmoet heb (en nog ga ontmoeten!), life is great, mission is awesome, church is true πŸ˜‰

Love & hugs!!

Sister Croese

Leave a Reply

