Ik ken mijn eigen krachten niet!

Lieve allemaal!

Waar te beginnen? Wel, allereerst dat awkward moment wanneer je zondags om 7 uur s ochtends de kerksleutel breekt en je dit mag bekennen aan debisschop na de wijkvergadering :p tsjah, blijkbaar ken ik mijn eigen kracht niet in de ochtend he :p Enige probleem is dat de sleutel in het slot naar de mediatheek brak (oeps!), maar gelukkig hebben ze twee deuren naar die ruimte, dus er is nog geen man over boord :p Het was echter wel heel leuk om de reactie van de Elders, onze wijkzendingsleider en de bisschop te zien toen ik ze de afgebroken sleutel niet zien met het nieuws dat de rest nog in het slot zat :p

Voor de rest gaat alles stukken beter met Sister Bertholon. Afgelopen week konden we zo’n beetje alleen maar uit huis wanneer we afspraken hadden en met het visitors’ center, omdat ze een brace om haar knie had en zo min mogelijk moest bewegen. Uiteraard, koppig als ze is, probeerde ze alsnog meer te doen dan ze eigenlijk zou moeten, maar nu gaat alles weer 100% goed 🙂 Voor de rest nam ze ook uitgebreid gebruik van het feit dat ik haar persoonlijk chauffeur was, aangezien zij achterin moest zitten met haar been op de achterbank en ik dus haar deur dicht moest doen enzo :p Hoe dan ook, het was super gezellig!
Afgelopen week gaf een van onze onderzoekers aan dat ze gedoopt wilde worden! Het enige probleem was dat ze nu haar man moet vertellen dat het niet slechts een fase is waar ze vanzelf wel weer uitkomt, maar dat ze echt geloofd dat dit de kerk van Jezus Christus is. Zodra ze daar het juiste moment voor gevonden heeft is ze zo goed als klaar om gedoopt te worden 🙂 Best cool!
Voor de rest ook weer wat plannetjes gesmeden. Zo hadden we Sister Graff en Sister Hansen uitgenodigd voor avondeten bij een geweldige familie uit onze wijk, omdat de vader in dat gezin in Denemarken zijn zending gediend heeft en Sister Hansen Deens is. Hierdoor de mogelijkheid gehad om echt Deens voedsel te eten (wat mis ik europees eten toch soms :p), en was het allemaal gewoon super geweldig 🙂
 Ook de Petramalo’s vertrekken bijna, een senior couple in het visitors’ center, dus hebben we alle zusters opgenomen met een kleine boodschap en daar zijn we nu dus een filmpje voor aan het maken. Best gaaf! Ook hier weer het enige probleem: Sister Bertholon en ik waren de laatste aangezien we dit bedacht hadden, en terwijl de man het op een DVD aan het zetten was, waren wij gekke bekken aan het trekken voor de camera, terwijl we grapjes maakten als: ha ha, het zou zo grappig zijn als dit echt opgenomen werd enzo….. blijkbaar was dat ook daadwerkelijk gebeurd met de helft van onze gekke bekken, dus aan het einde van de DVD zie je ons vreemde gezichten trekken in de camera. Toen we het zagen moesten we zo hard lachen dat we huilend uit de kamer liepen van het lachen, waarop onze Elders in totale verbazing zich afvroegen wat er aan de hand was :p
Maar goed, het werk hier is echt geweldig! De overplaatsingen zitten er weer aan te komen, en hopelijk blijven we bij elkaar aangezien we zoveel op elkaar lijken en we zo gelukkig zijn dat Hemelse Vader (en President Cooke) ons vast niet uit elkaar wilt halen :p En zo ja, dan weten we dat volgende week 😦
Ik ben zo dankbaar voor het evangelie! Het maakt me zo gelukkig en afgelopen zondag hadden we een afscheidsdienst van Gabby en Jeremiah die naar Cape Verde en Milaan gaan! Wat ga ik die twee missen, maar ik weet hoeveel ze zullen groeien 🙂
Life is good
Hugs,

Sister Croese

One thought on “Ik ken mijn eigen krachten niet!

  1. Amy says:

    Lieve yentl
    We hebben allemaal wel zoon dag waarop alles fout gaat
    Maar daar leer je juist weer van hahaha ik hou van je en mis je

    Groetjes van Amy

Leave a Reply

