Don’t you worry ’bout a thing, it’s gonna be alright!

Lieve allemaal,

dat akward moment waarop je pday onverwachts wordt omgewisseld en dat maar goed is ook omdat je companion maandagochtends zegt: “Ehm… Sister Croese… Ik kan mijn been niet bewegen.”

Laten we het er op houden dat ik gisteren veel (over mezelf) geleerd heb.
1) Wanneer er sprake is van een ‘noodsituatie’ om 6:30, kom niet naar mij toe. Toen we ‘s ochtends wakker werden en Sister Bertholon mij vertelde dat we niet konden sporten omdat ze haar been niet kon bewegen, draaide ik me om en was direct weer in slaap gevallen :p

2) Af en toe zijn huisgenootjes echt wel een zegening! Toen we vervolgens om 7 uur wakker werden en ze nog steeds haar been niet kon bewegen, bedacht ik dat het misschien een goed idee was om haar uit het bovenste bed in het stapelbed te halen. Dus een van onze kamergenootjes gevraagd of ze kon helpen :p Uiteindelijk niet gedaan en haar maar laten liggen en ijs op haar knie gelegd, omdat dat de reden was waarom ze haar been niet kon bewegen. Het was enorm gezwollen.

3) Zo rond 9-10 uur beginnen mijn hersenen te werken. Tegen die tijd besloot ik dat ik de verbandmiddelen kon gebruiken die ik bij me had voor mijn muggen allergie enzo, om haar knie te verbinden zodat er meer druk op zat en dat, gezien het feit dat het blijkbaar al sinds 2 uur ‘s nachts zo’n pijn deed (“Waarom heb je me dan niet eerder wakker gemaakt?” “Wel, echt nuttig was je vanochtend ook niet, denk je dat je een betere help zou zijn geweest om 2 uur ‘s nachts?” “Goed punt…” :p) we misschien maar naar de dokter moesten gaan :p

4) Ik ben zo dankbaar voor de mogelijkheid die we hadden om met allemaal Senior couples in hetzelfde gebouw te wonen! Vanwege de sneeuw etc. mochten we onze auto niet gebruiken, dus hebben we een lift  gekregen van Sister Crandall, nadat Elder Crandall en Elder Petramalo  Sister Bertholon een zegen hadden gegeven.

5) Blijkbaar ben ik heel goed in het vertalen van engels naar vreemde symbolen en geluiden zodat Sister Bertholon begrijpt wat de dokter bedoeld :p Na 3 uur bij Urgent Care gewacht te hebben (gelukkig was het dus niet zo urgent… :p) bedacht de dokter dus maar dat wanneer Sister Bertholon niet begreep wat ze bedoelde, ik als vertaler kon werken. Gelukkig kennen we elkaar ondertussen zo goed dat we elkaar meteen begrijpen met geluiden, symbolen en woorden, dus uiteindelijk is alles nog best goed gekomen. Been geamputeerd, naar de Intensive Care, dat soort dingen :p Just kidding, uiteindelijk bleek ze waarschijnlijk een inflamation te hebben, dus nu moet ze een week met een brace lopen (net als pappa heeft), heeft ze medicijnen gekregen en als het volgende week nog steeds pijn doet moeten we terug komen.

6) Ik ken Sister Bertholon te goed. Toen de dokter dat uitgelegd had heb ik haar ook maar even gevraagd hoeveel Sister Bertholon mocht lopen, omdat wanneer ik zeg dat ze het rustig aan moet doen, ze natuurlijk niet naar me luisterd :p Dus nu op dokter’s orders: Zo min mogelijk lopen voor een week! Ha! Tot totale frustratie van Sister Bertholon, maar goed :p

Voor de rest was de week geweldig! Een van de hoogtepunten was wel toen we President Cooke tegen kwamen! We vroegen hem  of we volgende overplaatsing nog bij elkaar mochten blijven en hij zei: “Als jullie nu gaan, dan waarschijnlijk…” Dus zonder gedag te zeggen renden Sister Bertholon en ik weg :p verder hebben we ook een paar super geweldige families in de wijk. Onder andere een die tijgerbrood geprobeerd heeft te maken voor mij en Nederlandse kaas gekocht had!! 🙂 Zo lief! 🙂

En dan tot slot hadden we een paar geweldige lessen. Alex is een geweldige jongen die we afgelopen week zijn tegen gekomen. Hij is een agnost, maar hij staat zeker open om meer te leren en is dus begonnen met het lezen van het Boek van Mormon. De manier om er achter te komen of de kerk waar is of niet 🙂 Verder hadden we zondag een hele bijzondere ervaring, waar we een lijst van mensen hadden gemaakt die we wilde bezoeken. We besloten te bidden om te zien wie de beste persoon was om naartoe te gaan, en er was een straat/naam die naar boven kwam. Wij daar naartoe gegaan, aan de deur geklopt, binnen gelaten, een korte les gehad en een vervolgafspraak omdat ze meer willen leren. Eerste keer dat ik direct ben binnen gelaten op het eerste contact! Wow. Super cool en een super geweldig gezin 🙂

Anyways, ik houd van jullie allemaal! Zendingswerk is the best en Sister Bertholon strompelt rustig verder :p (maar gelukkig niet zo veel :p)
Hugs!

Sister Croese

One thought on “Don’t you worry ’bout a thing, it’s gonna be alright!

  1. Amy says:

    Lieve yentl
    Wat vervelend voor je collega dat ze in haar been een ontsteking heeft
    Geef haar maar veel liefde en knuffels daar wordt ze beter van
    Ik mis je en hou van je
    Groetjes van Amy

Leave a Reply

