wat gaat de tijd snel!

Lieve allemaal,

Het gaat hier zo geweldig!!! Afgelopen week is zoveel gebeurd dat ik het me niet eens meer kan herinneren! Iets wat me de laatste tijd vaker overkomt dan me lief is. Het is zo waar dat dagen als weken voelen en weken als dagen, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit alweer de laatste week van Februari is!
Een van de hoogtepunten van deze week was wel het feit dat Natasha gedoopt is!!! Natasha is een meisje die Sister Kaarma en ik ‘gevonden’ hadden, omdat we eigenlijk opzoek waren naar haar moeder. Het bleek echter dat zij ook geinteresseerd was in het evangelie, dus we zijn begonnen haar te onderwijzen. Omdat ze echter 18 was, moesten we haar ‘overgeven’ aan de Jong volwassenen wijk, maar afgelopen zondag (aka gisteren?) is ze gedoopt!!! Ik ben zo blij voor haar en het was zo geweldig! Ik kon er helaas niet bij zijn omdat ik in het Visitors’ Center aan het werken was, maar ik heb gehoord dat het gewoon weg geweldig was. Het was iets waar ze enorm naar had uitgekeken, dus ik ben dan ook enorm blij voor haar. Het is gewoon zo fijn om mensen de beslissing te zien nemen om gedoopt te worden en om de verandering in hun leven te zien 🙂
Voor de rest hebben we ook de kans gehad om dienstbetoon te doen! (wat niet vaak gebeurd voor zusters in onze zending omdat 1) men zegt: “Ooh, dat kunnen de Elders wel doen” (….grrrr), en 2) we al niet zo veel tijd hebben omdat we in het Visitors’ Center werken. Hoe dan ook, afgelopen week samen met de Elders iemand geholpen om haar spullen naar een opslag te brengen. Ik moet toegeven dat het hoogtepunt toch wel het feit was dat ze karren hadden om haar spullen van de auto naar de opslag te brengen. Na dat gedaan te hebben was Elder Zollinger naief genoeg om op de kar te staan die ik had geduwd… gna gna gna gna… laten we het er op houden dat hij aan het einde niet meer stond :p Maar het was wel leuk :p Dienstbetoon en vrijwilligerswerk is gewoon zo geweldig en zo leuk! 😀
Anyways, het leukste is toch wel om mensen te onderwijzen en te zien dat ze het daadwerkelijk begrijpen. Zo was een ander hoogtepunt van deze week een les die we met een vader en een zoon hadden. Hoewel, het was meer een vraag-vraag-antwoord-vraag-antw…-vraag etc. gesprek omdat ze allebei zoveel vragen hadden! 😀 Ik houd van vragen, en vooral wanneer het nog goede vragen zijn ook! We hebben ze aan het einde wel verteld dat we het de volgende keer wat meer gestructureerd gaan doen, zodat we ook daadwerkelijk kunnen toekomen aan het antwoorden van alle vragen, maar goed. Het was gewoon heel fijn om te zien hoe nieuwsgierig/leergierig ze waren 🙂
Voor de rest is Kensington echt de beste wijk in de wereld (naast Rotterdam Zuid naturlijk :p), en is iedereen gewoon zo lief en geweldig! Aah, het is gewoon zo leuk om zendingswerk te doen en ik ben zo dankbaar dat ik op zending mag zijn! 😀
Ik houd van jullie allemaal!
Hugs,
Sister Croese
One thought on “wat gaat de tijd snel!

  1. Amy says:

    Lieve yentl
    Wat goed dat je dienstbetoon heb gedaan en dat je een dopeling had nathasja wat geweldig dat ze is gedoopt ben ook erg blij voor haar en ik weet zeker dat jullie meer mensen kunnen overhalen om zich te laten dopen ik mis je en hou van je groetjes van Amy

Leave a Reply

