ik kom nooit meer terug ;-)

Lieve allemaal,

Ik heb besloten dat ik voor eeuwig op zending ga en nooit meer terug kom. Ik houd van jullie allemaal en wens jullie het allerbeste toe.

Met vriendelijke groet,

Sister Yentl Croese.

haha, grapje! Of naja, half :p Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe, maar ik vrees dat ik uiteindelijk toch wel een keer terug moet komen. Het punt dat je halverwege in je zending bent is het meest pijnlijke wat je kan overkomen. Ik heb al meerdere mensen gehad die me vroegen of ik niet bijna naar huis ging (wellicht omdat ze van me af willen, zou natuurlijk ook kunnen :p), of hoe het nu voelt om langzaam aan af te moeten tellen. Stomme mensen! :p Het enige wat ik doe is al mijn geweldige zegeningen optellen! Afgelopen week was dan ook weer geweldig!
Zo hadden we dat awkward moment dat we dienstbetoon hadden gedaan, ons hadden omgekleed en er vervolgens achter kwamen dat we onze ‘nette’ schoenen in de auto waren vergeten. Oeps.

Verder hebben we afgelopen week ook wat last van sneeuw gehad. Gelukkig niet zo heel veel. Het kwam slechts tot boven mijn knieen en het heeft me in een sneeuwzendeling (?) veranderd :p

De sneeuw was echt zo prachtig! Het nadeel was dat we die dag niet echt naar buiten konden om zendingswerk te doen, maar het voordeel was dat we zo dicht bij de tempel wonen, dat we ‘s avonds naar de tempel zijn gelopen. Het was zo prachtig! En onderweg waren we wat jongetjes tegen gekomen die aan het sleeen waren, dus heb ik er voor gezorgd dat Sister Bertholon voor het eerst gesleet heeft. (of hoe je dat dan ook schrijft… :p). Zo cool!
Voor de rest was een van de hoogtepunten van deze week toch wel de talentenshow van de ring. Het was zo goed en een van onze jongevrouwen had de mogelijkheid om ‘let it go’ van Frozen te zingen. Het was zo bijzonder, vooral aangezien ze, iets voordat ik in deze wijk kwam, in het ziekenhuis lag vanwege een zelfmoordpoging. Het was echt zo bijzonder om te zien hoeveel ze in die paar maanden veranderd is en het is ook zo’n zegen om van dichtbij die verandering te mogen zien. Ik ben er achter gekomen dat ik echt een zwak voor tieners heb 🙂

Verder hadden we gisteren de ‘Why I Believe’ in het Visitors’ Center. We hadden een gesprek met een van onze onderzoekers die we hadden uitgenodigd, en hij vertelde over een ervaring die hij had met het Boek van Mormon. Hij legde uit dat hij een vraag had en besloot om het Boek van Mormon open te slaan en te zien of hij een antwoord kon krijgen. Direct het eerste vers dat hij las was een antwoord op zijn vraag! Hij vond het zo cool en beschrijft zichzelf nu als iemand die ‘tienerstappen’ (in plaats van ‘babystapjes, wat het 2 weken geleden nog was) richting de wateren van doop neemt! Zo geweldig!! 😀
Hoe dan ook, ik houd van mijn zending en ik houd van jullie allemaal!! 😀
Hugs,

Sister Yentl Croese

One thought on “ik kom nooit meer terug ;-)

  1. Amy says:

    Wat leuk yentl dat je het zo goed gaat nog op je zending want straks als jij terug bent heb ik mijn diploma gehaald en voor de eerste keer in mijn leven zelf een dansavond georganiseerd dus daar ga ik je dan alles over vertellen

Leave a Reply

