Chatten in het frans

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hier in Kensington gaat het geweldig! Ik kan
gewoon niet geloven dat het alweer bijna tranfers is, wat inhoud dat
ik dus alweer 6 weken met Sister Bertholon samen ben! Wat vliegt de
tijd voorbij. Afgelopen week was weer een geweldige week. Een van de
hoogtepunten dit keer was het feit dat we een Franse chat hadden! Tot
sister Bertholon’s verbazing wist ik meer dan slechts Bonjour en ca
va, en al met al heb ik dus zelfs nog mee kunnen participeren in het
gesprek ook! Ja ja, voor je het weet ben ik vloeiend in Frans. Just
kidding :p
Ik denk dat het beste aan zendingswerk is het feit dat je met mensen
kunt werken en hen kunt zien groeien en veranderen naarmate ze de
beginselen van het evangelie toepassen in hun leven ja, dat kan af en
toe lastig en eng zijn, zowel voor onderzoekers als voor mensen die al
jaren lid zijn, maar het is zeker de moeite waard. Zo hebben we
afgelopen week ook een familie onderwezen die zich aan het
voorbereiden is om als een gein naar de tempel te gaan. Het was gewoon
zo mooi om ze, als een gezin, te kunnen onderwijzen en te zien wat een
rol het evangelie al in hun leven spilt.
Verder heb ik ook geleerd dat soms het enige wat mensen nodig hebben
een luisterend oor is. We hadden een afspraak met iemand, wat
voornamelijk bestond uit een vraag die wij gesteld hadden en daarna
een antwoord van 45 minuten. Ondanks het feit dat hij het niet met die
woorden zei, was het overduidelijk dat hij eenzaam was en gewoon
iemand nodig had om mee te praten.
Maar goed, alles gaat goed en het leven is hier echt geweldig (een
beetje koud, maar na de winter komt gelukkig de lente, dus daar kijken
we maar lekker naar uit :)).
En dan tot slot om de Olympische Spelen ook maar even te noemen: ja,
ik ben er enorm trots op  om Nederlander te zijn en ik probeer dan ook
met trots iedere dag iets oranjes te dragen :D. Verder had ik vandaag
zelfs een ervaring dat, toen een volkomen vreemdeling er achter kwam
dat ik Nederlandse was, hij me feliciteerde met hoe Nederland het
momenteel doet in de Olympische Spelen! 😀
Ik houd van jullie allemaal!
Hugs,

Sister Croese

Leave a Reply

