Chatten in het Nederlands…

Hoe gaat het daar in het verre Nederland? πŸ™‚ Hier in Kensington gaat alles geweldig. Afgelopen week was echt een fantastische week! Een van de hoogtepunten was dat ik een chat gesprek had in het Nederlands! Omdat ik in een visitors’ center werk, doen wij ook chatten met mensen en blijkbaar bestaat er dus ook de optie voor Nederlandse chat. In de afgelopen 7 maanden van mijn zending heb ik dat nog nooit gehad, en afgelopen week was dus opeens het moment van de waarheid! Het was super cool, het enige probleem was dat is zo gewend ben om in het engels over het evangelie te praten, dat het een beetje lastig was om het nu opeens in het engels te doen. Maar goed, het was zeker de moeite waard en super cool!
Verder hebben we ook een nieuwe onderzoeker die we over de telefoon onderwijzen. Ik heb het gevoel dat hij of een langzame leerling is, of wellicht een lichte mentale achterstand heeft, maar het is echt geweldig om met hem te spreken. Het is een super lieve jongen en het is super gaaf om te zien dat het helemaal niet uitmaakt hoe je onderwijst (face to face, of over de telefoon), omdat de heilige geest altijd getuigt van waarheid, het maakt niet uit waar men zich bevind. πŸ™‚

Het nadeel van afgelopen week was dat bijna al onze onderzoekers ziek waren, dus in plaats van lessen hebben we voornamelijk de mogelijkheid gehad om nieuwe mensen te vinden en om goed voor onze onderzoekers te zorgen πŸ™‚

Het weer hier in Maryland is nog vreemder dan in Nederland. Het wisselt dagelijks tussen de -2 tot 15 graden, wat alsnog voor Sister Bartholon veel te koud is :p Verder leert ze me ook wat extra Frans en help ik haar met haar Engels. Het is echt bijzonder om te zien hoeveel Engels ze geleerd heeft in die 9 weken in de MTC.

bijgevoegd een foto van een van de schattigste ventjes in de hele wereld en mijn ‘missionary mother’. Sister Fordham die haar liefde toont door middel van eten. Een vrouw naar mijn hart :p

Anyways, alles gaat hier dus super en het is fantastisch om te zien wat een verandering het evangelie in het leven van mensen kan brengen!

HET IS HIER ZO COOL!! πŸ˜€ (letterlijk. en figuurlijk :p).

Hugs,

Sister Croese

One thought on “Chatten in het Nederlands…

  1. amy says:

    hey yentl ik weet niet of je mijn brief all hebt gehad en of je hem all hebt gelezen anders zeg ik dit diploma en vandaag naar jan smit in het nieuwe luxor theater

Leave a Reply

