Nieuwe Collega

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hier in Maryland gaat het geweldig!! Afgelopen week heb ik een nieuwe collega gekregen! En met nieuw, bedoel ik gloednieuw. Rechtstreeks uit de MTC. Haar naam is Sister Bartholon en ze komt uit Tahiti!!!! Yes!! Ik heb een islander als een collega! Ik ben zo blij 😀 Buiten dat ik ze ook 1m80, waardoor ik er opeens achter kwam dat ik totaal niet meer gewend ben aan lange mensen om me heen. Man, wat is ze lang o.0 Hoe dan ook, ze is echt super lief en geweldig en we lijken (qua innerlijk dan :p) zoveel op elkaar! Het enige ‘nadeel’ is dat we daardoor wel wat langer over de dagelijkse dingen doen (zoals plannen enzo), omdat we de hele tijd afgeleid zijn en aan het lachen zijn, maar goed. Er zijn ergere dingen in het leven, toch? :p

Verder was ik afgelopen week ook een beetje ziek geweest, met als gevolg dat mijn arme collega op haar eerste dag 3 verschillende collega’s heeft gehad. Gelukkig gaat alles nu alweer een stuk beter en zijn we weer hard aan het werk gegaan.

Een van de hoogtepunten van afgelopen week was een koppel waar we gedurende Festival of Lights mee gesproken hadden. Aan het eind vroegen ze of ze naar de kerk mochten komen, maar aangezien ze in Baltimore (ongeveer een uur hier vandaan) wonen, hadden we aangegeven dat ze best mochten komen, maar dat er ook kerkgebouwen dichter bij hun huis waren. Ze houden echter enorm van reizen, dus een week geleden waren ze in de kerk (en dat terwijl onze kerkdienst dit jaar om 8:30 o.0 begint). Het was zo bijzonder om te zien hoe snel ze zich thuis voelden, zo erg zelfs, dat hij afgelopen zondag smste om te laten weten dat ze helaas niet konden komen (vanwege het slechte weer hadden we lekkage in hun huis enzo), maar dat ze van plan waren om volgende week weer te komen :p Super cool!

Voor de rest hebben we ook een familie die we al een tijdje aan het onderwijzen zijn, maar waar niet echt vooruitgang geboekt werd. Dus gisteren hadden we besloten om eens lekker recht door zee te zijn. Het is zo fijn om gewoon open en eerlijk met mensen te kunnen zijn en ze hebben het ook echt nodig, want de moraal van het verhaal was dat er niets gebeurde omdat ze, in plaats van met elkaar te praten, gewoon maar aannamen dat de ander er op een bepaalde manier over dacht. Nu maar hopen dat er verandering gaat komen in de communicatie en dan komt het wel goed 🙂

Anyways, alles gaat hier fantastisch en ik ben zo dankbaar om op zending te zijn! De leden zijn hier zo vriendelijk en het is zo geweldig om voltijd een vertegenwoordiger van Christus te kunnen zijn en van hem te kunnen getuigen!
Ik houd van jullie!
Hugs,

Sister Yentl Croese

nog een laatste verhaaltje dan..

Omdat ik dus een nieuwe collega heb gekregen, hadden we aan het begin van de week wat tijd genomen om gedag te zeggen tegen enkele leden van de wijk. Een van de gezinnen heeft echt een stuk van mijn hart gestolen. Ze hebben 6 geweldige kinderen en 1 daarvan, William, hij is 2 geloof ik, is een echte clown :p Dus, toen we langs waren gegaan en we onze opbouwende gedachte gaven, terwijl iedereen aan de ene kant van de bank zat, was William rustig naar de andere kant geslopen, waar onze jassen en tassen lagen. Vervolgens nam hij rustig de tijd om mijn tas te openen, te zien wat er in zat, mijn hoed eruit te halen, op te zetten, nog even rustig door te snuffelen en vervolgens, met mijn hoed (die natuurlijk veel te groot voor hem was) zijn boek van mormon open te slaan en te ‘lezen’. Uiteraard was ik (samen met zijn vader) de enige die het hele gebeuren gezien had. Ik proberen mijn lachen in te houden, waarna kort daarop iedereen stuk ging van het lachen toen ze het zagen :p En ja, ik heb er een foto van gemaakt :p Ik zal kijken of ik hem volgende week kan sturen 🙂
Anyways, love you!!
One thought on “Nieuwe Collega

  1. guy GOETHALS says:

    Lieve zr Croese. Zo fijn om te lezen dat je een goede nieuwe collega hebt en dat je geniet van de gezinnen die je ontmoet. Het is belangrijk je hart open te stellen en nieuwe mensen te leren kennen en te leren liefhebben. Wij zijn nu 5 j in NL en laatst vroeg ik aan Ann of ze vond dat haar taak hier volbracht was en of het goed voelde dat we terug naar België moeten verhuizen. Wel, ons antwoord op die vraag is dat we zo ontzettend blij zijn voor die lieve mensen, die enkele gezinnen die we in ons hart konden sluiten, en dit voor eeuwig. Soms weet je niet waarom je ergens bent of wat je taak is, maar ik verzeker je,…als je de mensen liefhebt zal je kunnen werken met hen en doen wat de Heer van plan is met jou en de personen die je ontmoet. Ons gezin is zo enorm dankbaar dat we jullie gezin mochten leren kennen. Jullie zijn zulke lieve lieve lieve mensen en we houden ontzettend veel van jullie. We leren zoveel van jullie dienstbaarheid en voorbeeld. Het is een ware zegen voor ons. We zijn ook zo dankbaar dat je met Jasper op een kamp zijn leiding mocht zijn. Hij heeft je in zijn hart gesloten, en bent heel belangrijk voor hem. Dank je wel hiervoor.

    We houden van je en zijn zo blij dat we de vreugde van je zending mogen delen door deze Posts. Het brengt altijd vreugde in ons hart. We houden van je. Heel veel groeten van de familie GOETHALS. Ann en Guy.

Leave a Reply

