Dagelijkse Kleine Wonderen

Lieve Allemaal,
deze week was geweldig!! Wat een bijzondere week! Het begon niet zo heel goed, want Sister Kaarma was ziek, maar het eindigde echt geweldig! Allereerst had ik mijn eerste Amerikaanse Thanksgiving ooit en we hadden de mogelijkheid om bij een super lieve familie in de wijk langs te komen. We waren daar met zo’n 5 andere gezinnen van de wijk en aan het einde van onze tijd samen hadden we een opbouwende gedachte en werd ik gevraagd om te sluiten met een gebed. Op het moment dat ik begon te bidden, begon Handels ‘Messiah’ op de achtergrond te spelen en gedurdende mijn gebed (en het gedeelte waar ik stil viel omdat ik zo hard mijn best moest doen om mijn lachen in te houden) werd ik accompanied door een paar prachtige ‘Halleluja’s’. Het beste gebed wat ik ooit gegeven heb :p

Daarna hadden we ook nog de gelegenheid om naar een ander gezin te gaan, en het is gewoon zo bijzonder om de geest van dankbaarheid in deze gezinnen te zien. Dankbaarheid is iets wat we vaak over het hoofd zien, maar wat zo belangrijk is. Ik ben dan ook enorm dankbaar voor de mogenlijkheid die ik heb om hier te dienen, voor mijn familie en vrienden en alle ervaringen die ik tot nu toe heb opgedaan en mag opdoen. het is gewoon weg geweldig!

Verder zijn we ook bij Mary langs geweest, en ondanks het feit dat het een tijdje geleden was, wist Shona, maar 5 jaar oude zoontje, nog heel goed wat we de vorige keer besproken hadden (het plan van zaligheid) en gaf hij aan dat hij niet wilde dat ‘the sisters’ gingen :p Hij is zo schattig!!!! ^^

Verder had ik ook de geweldige gelegenheid om een ECHTE NEDERLANDER!! tegen te komen in het Visitors’ Center. Oke, toegegeven, hij woont al zo’n 20 jaar in Amerika, maar hij sprak nog super goed Nederlands en het was gewoon zo goed om mijn Nederlands weer een beetje te oefenen. hij vertelde me zijn bekeeringsverhaal en het was zo gaaf! Ik denk dat oma van hem zou houden, want hij komt uit het Noorden ๐Ÿ˜‰

Tot slot vonden we dag erna iemand van Estland. Wat is de kans (zoveel Estlanders zijn er namelijk niet), waarna Sister Kaarma dus een tijdje Ests heeft kunnen praten. Best een coole taal ๐Ÿ™‚ Verder was gisteren echt zo geweldig! We hadden dingen gepland, en iedere keer dat we ons schema volgden, kwamen er steeds kleine wondertjes op ons pad. Het is zo gaaf hoe Hemelse Vader dat voor elkaar krijgt! ๐Ÿ˜€

Hoe dan ook, hier in Kensington gaat alles geweldig, hoewel de insanity nu echt gaat beginnen met Festival of Lights!

Ik houd van jullie allemaal en ik wens jullie een hele fijne Sinterklaas!!

Zie de maan schijnt door de bomen ๐Ÿ˜‰

hugs, Sister Croese

One thought on “Dagelijkse Kleine Wonderen

  1. Amy says:

    Beste yentl

    Ik wens you een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar sorry dat je nog geen brief van mij hebt gehad heb het tijdelijk heel druk en dus had ik geen tijd om je te schrijven maar je krijgt mijn eerste brief snel ik mis je echt heel erg en weet wel dat ik van je hou ben blij dat je het naar je zin hebt op je zending ik wens je nog een keer een fijne kerst en een gelukkig 2014 en ik heb in februarie trouwens mijn tweede diploma dus daar vertel ik in mijn brief over en nu ga ik slapen hou van je -XXX- amy

Leave a Reply

