Familiebanden zijn fantastisch!

Lieve allemaal,
Hoe gaat het daar in het verre Nederland? ๐Ÿ™‚ Afgelopen week was weer een week vol wonderen. Buiten het feit dat er weer een hoop mensen het Visitors’ Center zijn binnengekomen die ik eerder ben tegen gekomen (zoals Jordan die helaas deze week soort van verhuisd is, Eve uit DC 2nd en een paar andere mensen waar ik eerder mee gepraat heb in het Visitors’ Center) heb ik ook de mogelijkheid gehad om een paar hele coole gezinnen beter te leren kennen. Allereerst zijn we momenteel een gezin aan het onderwijzen, die blijkbaar verre familie (third cousins) blijkt te zijn van een andere familie in de wijk! Het is echt geweldig om te zien hoe een familieband mensen zo snel dichter tot elkaar kan brengen! Ook al kennen ze elkaar pas een paar weken, sinds ze er achter zijn gekomen dat ze familie zijn, zien ze elkaar bijna dagelijk en helpen ze elkaar met alles uit! Het is echt heel tof om te zien. Verder hadden we ook de gelegenheid om met ze te spreken over het evangelie, en daar waar de moeder in het gezin in de beginne voornamelijk vond dat het wat voor de kinderen was, is zij nu ook betrokken in de lessen. We hadden onder andere een les met ze in het Visitors’ Center wat echt heel gaaf was, omdat je daar zoveel meer resources hebt dan bij een random persoon thuis ๐Ÿ™‚
Verder hebben we ook de gelegenheid gehad om avond te eten bij Sister Djoukeng. Voor enkele van jullie misschien een bekende naam, omdat Zuster Djoukeng (die momenteel in Nederland/Belgie haar zending dient) haar dochter is! ๐Ÿ˜€ Het was zo leuk om haar ervaringen te horen en Sister Djoukeng was totaal verbaasd dat ik mensen kende in de wijk waar haar dochter momenteel dient. Best cool ๐Ÿ™‚
Verder hadden we ook de gelegenheid om een gezin te bezoeken waarvan de kinderen onlangs zijn gedoopt. De ouders waren lid, maar waren in de loop van hun leven minder actief in de kerk geraakt en na meerdere malen en verhuizingen in aanraking te zijn gekomen met verschillende leden van de kerk en wat andere zaken zijn ze nu weer terug! Het is echt een geweldig gezin en het leuke is dat ze het fantastisch vinden dat ik een nerd ben! (En ik moet toegeven, ik zag mezelf nooit echt als een enorme nerd, maar sinds ik op zending ben kom ik er achter dat ik wel degelijk een best wel grote nerd ben :p). Gelukkig hebben ze zelf ook wel wat nerderige trekjes, dus ik voel me er helemaal thuis ๐Ÿ˜€ Echt zo’n geweldig gezin!
Het is echt zo fantastisch om de mogelijkheid te krijgen om bij zoveel verschillende mensen en gezinnen binnen te kunnen komen en te zien hoe zij leven. Het is vooral leuk om te zien dat sommige mensen de cultuur van hun zending behouden. Zo hebben we met een of ander Japans gerecht met chopsticks gegeten in een Amerikaans gezin, omdat de moeder van het gezin in Japan op zending is geweest (en ze daarna daar nog een aantal jaar gewoond hebben). Maar geen nood, ik zal geen Amerikaanse cultuur mee naar huis nemen ๐Ÿ˜‰ Gelukkig is dit gebied bedolven onder allemaal andere culturen!
Ik ben zo dankbaar voor de mogelijkheid die ik heb om hier in Washington te dienen en ik kan niet wachten voor Festival of Lights, wat volgende week alweer gaat beginnen!! Dat houd in dat er een heleboel mensen de ware geest van kerstmis kunnen voelen, namelijk het feit dat het gaat om de geboorte van hun verlosser Jezus Christus.
Het leven is geweldig!
Veel liefs,
Sister Yentl Croese
One thought on “Familiebanden zijn fantastisch!

  1. guy GOETHALS says:

    Hoi Yentl. Zo fijn van je te horen en je verhalen te lezen. Super, zoals Elder GOETHALS het zo veelvuldig zegt. Zr djoukeng mag trots zijn op haar dochter. Ze kwam een paar keer op DA bij ons en ik mocht samenwerken met haar en haar collega als zendingsleider. Ze is echt een goede zendelinge en we houden van haar. EN NATUURLIJK HOUDEN WE OOK VAN JOU HE. HEEL VEEL WARME GROETEN VAN Ann en Guy, Elke en een knuffel van Jaspie. Hij vraagt geregeld hoe het met je gaat en wat wel speciaal is, hij knuffelt niemand, echt niet, maar je mama krijgt ze spontaan van hem. He. Geniet vj zending. Fam. GOETHALS.

Leave a Reply

