Emmingtons doop!

Lieve Allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Hier in Kensington gaat het geweldig! De leden zijn echt super aardig, en ze krijgen het zelfs voor elkaar om mijn naam goed uit te spreken! (Of naja, de veramerikaanste versie van mijn naam dan, ik heb geleerd met minder genoegen te nemen :p).

Gisteren is Emmington gedoopt in Gaithersburg!! Gelukkig hadden Sister Saviano en ik de gelegenheid om daar naartoe te gaan, en het was zo’n bijzondere gebeurtenis! Het is echt zo bijzonder om te zien hoe hij nu is, in vergelijking met hoe hij was de eerste keer dat we hem tegen kwamen. Het coole is dat hij zelf ook aan geeft dat hij merkt hoeveel hij in deze korte tijd veranderd is. Ik denk dat het mooiste van de hele doopdienst, naast het feit dat hij een verbond met Hemelse Vader gesloten heeft, het feit dat hij een grijns van oor tot oor had, die niemand van zijn gezicht kon halen. Hij geeft ook zelf aan dat hij zelfs nog meer van het leven geniet en dat deze ‘reis’ die hij anderhalve maand geleden begonnen in, zijn leven op zijn kop heeft gezet. Uiteraard op een goede manier! :p Ik realiseerde me gisteren dat ik zo dankbaar ben dat Hemelse Vader me de gelegenheid heeft gegeven om op zending te gaan en om van dichtbij te mogen meemaken hoe iemand die 2 maanden geleden nog een wild vreemde was, nu een dierbare vriend is geworden en hoe ik van dichtbij heb mogen zien hoe hij zijn leven heeft veranderd en letterlijk meer licht in zijn ogen en uitstraling heeft. Het was dus echt geweldig! Dit is de reden waarom mensen op zending gaan, om dit geluk dat we hebben te delen met anderen en het is dan ook onbetaalbaar om van dichtbij te kunnen meemaken dat iemand dit zelf in zijn leven ervaart!

Verder hadden we ook zendingsconferentie, wat inhoud dat de hele zending (ongeveer 200 zendelingen momenteel) bij elkaar kwam om naar sprekers te luisteren, waaronder President en Sister Cooke, maar ook Elder en Sister Zwick. Het was echt heel inspirerend. Het is altijd leuk om nieuwe ideeen te krijgen en inzichten en als bonus: Alle zendelingen zijn er, dus het was ook gewoon super gezellig! πŸ™‚

Ook nog een paar wondertjes in het Visitors Center gehad, zoals een zuster die binnen kwam die 20 jaar geleden in Nederland had gediend (wiens Nederlands nog bijzonder goed was voor iemand die de afgelopen 20 jaar niet echt Nederlands gesproken heeft) en een man aan wie ik een aantal maanden geleden een tour had gegeven. Het coole was dat ik afgelopen week nog aan hem gedacht had, omdat ik me afvroeg of hij nog gedoopt was en hoe het met zijn super schattige zoontje Killian ging (buiten het feit dat zijn zoontje dezelfde naam had als mijn broer, zou hij ook gedoopt worden op mijn verjaardag, dus vandaar dat hij een indruk op me had achter gelaten). Gisteren bleek hij dus in het Visitors’ Center te zijn! Hij is gedoopt (helaas niet de 28e, maar de 21e van September!), want hij gaf aan dat als je zoiets goeds tegen komt als dit, je dat niet los wilt laten! Helaas was zijn kleine man er niet, maar hij zei dat hij tijdens Festival of Lights zeker nog een keer zou langs komen, dus dat is goed! πŸ™‚

Ook Sister Jorgensen’s ouders en broertje waren in het Visitors’ Center! Het was zo gaaf om haar familie te ontmoeten en ze zijn allemaal zo aardig!! Het enige treurige nieuws is echter dat Sister Jorgensen volgende week vertrekt naar Brazilie 😦 Ze heeft eindelijk haar visa gekregen, dus ik ben blij voor haar, hoewel ik moet toegeven dat ik er niet echt naar uit zie om mijn zus/best friendΒ  hier te zien vertrekken. Maar goed, gelukkig heb ik haar familie :p

Hoe dan ook, het werk is geweldig en alles begint steeds kersteriger te worden! (Het is belachelijk, ik moet gewoon een keer ‘s avonds allemaal zwarte pieten enzo in het Visitors’ Center plaatsen en dan mijn schoen bij de balie neer zetten ofzo!) Het is hier echt fantastisch en ik ben zo dankbaar dat ik deze gelegenheid heb πŸ™‚
Ik houd van jullie allemaal!

Hugs,

Sister Yentl Croese

Leave a Reply

