Een Ster!?

Lieve allemaal,

Er is een hoop gebeurd de afgelopen week, hoewel ik moet toegeven dat de grootste schok toch wel tijdens het e-mailen naar huis kwam. Een ster? Serieus? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het totaal niet had zien aankomen en dat ik totaal verbijsterd ben. Ik voel me enorm vereerd uiteraard en ondanks het feit dat ik het enorm jammer vind dat ik de Honours uitreiking gemist heb, zou ik het voor geen goud (of ster I guess?) willen ruilen voor mijn zending.

Afgelopen week was een week met goed nieuws. Ik ben zo dankbaar voor het Visitors’ Center en de mogelijkheid die ik heb om daar te werken, aangezien dat inhoud dat wanneer ik overgeplaatst ben, ik nog steeds mensen uit mijn oude gebied kan zien. Zo kwam Emmington langs! Hij is een onderzoeker uit Gaithersburg en buiten het feit dat hij totaal verbaasd was om mij te zien, blijkt hij ook een doopdatum te hebben!! Ik ben zo blij voor hem, maar voornamelijk ook voor de mogelijkheid om hem te kunnen zien. Het is echt bijzonder om te zien hoe enorm hij veranderd is, hoeveel meer licht hij in zijn ogen heeft en hoeveel meer hij van het leven geniet. Het is zo geweldig om de verandering te zien die in de afgelopen paar weken in zijn leven hebben plaatsgevonden, vanwege de toenemende hoeveelheid licht en waarheid die hij heeft ontvangen. Ik kan niet wachten voor hem om het doopverbond met Hemelse Vader te sluiten, het is zo geweldig!

Voor de rest heeft ook Natasha, een 18 jarig meisje dat we gevonden hadden, een doopdatum. Helaas hebben we haar aan de YSA sisters moeten geven, maar het is alsnog heel fijn om uptodate gehouden te worden over de mensen waar je zoveel om begint te geven.

Verder kregen we ook gisteren een interessant telefoontje. Of we in bij een lid uit een andere wijk wilde komen eten, omdat ze een vriend uit Estland over hadden. Dus, zo gezegd, zo gedaan, Sister Kaarma en ik zijn daar naartoe gegaan. Het was echt heel gaaf, aangezien Sister Kaarma ‘eindelijk’ weer de mogelijkheid had om Esti te spreken en het gewoon heel gaaf was om opeens bij een wild vreemde familie binnen te komen. Het is ook grappig om te zien hoe er toch duidelijk een verschil is tussen humor van Amerikanen en Europeanen. De man uit Estland was zo grappig!!

Hoe dan ook, alles gaat hier geweldig, hoewel ik wel moet toegeven dat mijn Nederlandse trots toch wel een beetje problemen heeft met kerstbomen in November… (ja ja, ze hebben al kerstbomen opgezet in het Visitors’ Ceter, terwijl Sinterklaas nog niet eens in het land is!), maar goed, daar is niets aan te doen.

Ik houd van jullie allemaal en ik hoop dat jullie een geweldige week hebben! Ik ben zo dankbaar voor het Evangelie en de mogelijkheid die ik heb om dit met anderen te delen 🙂

Hugs,

Sister Yentl Croese

Leave a Reply

