Verjaardag en bijna Algemene Conferentie

Lieve allemaal,

allereerst bedankt voor al de lieve berichtjes en pakketjes en dergelijke voor mijn verjaardag. Mijn verjaardag was geweldig!!! We hadden een exchange, waardoor ik ‘verenigd’ was met Sister Jorgensen en Sister Balls voor de dag voor en de ochtend van mijn verjaardag. Het was super gezellig (niet alleen om een beetje bij te kunnen kletsen enzo :p) maar ook omdat ze super geweldig zijn!! We hadden voornamelijk afgelopen vrijdag mijn verjaardag gevierd, omdat dat de dag was dat Sister Jorgensen voornamelijk bij ons was, dus Sister Balls had een cake voor me gebakken en we hebben gewoon een gezellige tijd gehad. Toen ik op mijn verjaardag ‘s ochtends de woonkamer in liep, hadden ze het versierd met ballonnen en ‘Happy Birthday’ terwijl Sister Jorgensen met een betrapt gezicht eronder zat (zie de foto :p). Verder hebben we ook een ijsje gegeten in de beste ijssalon EVER! Brusters is the place to be!

En uiteraard hebben we ook nog zendingswerk verricht. De ZHV uitzending was geweldig. We hebben het gekeken in het Ringgebouw, met een heleboel zusters, dus dat was heel bijzonder. Voor de rest hebben we echt een geweldige wijk, met enorm veel mensen die gewillig zijn om het evangelie te delen. Zo ben ik gisteren onder andere op split geweest met Kim, een 16 jaar oude jongevrouw, terwijl mijn companions ergens anders naartoe waren gegaan. Het is echt bizar om te zien hoe sterk de nieuwe generatie is! We waren op bezoek gegaan bij wat mensen en ze had totaal geen probleem met het voortouw nemen en dergelijke, het was echt super cool! Ik kan niet wachten tot ze op zending gaat, want ze zal een geweldige zendeling zijn!
Voor de rest bestond deze week voornamelijk uit leuke/vreemde gebeurtenissen. Zo hadden we gisteren tijdens District Meeting een “Netherlands Culture Appreciation Day”. Elder Schoemig (onze District Leader) heeft 1 Oktober omgedoopt tot deze dag, wat inhield dat ik van alles over Nederland mocht vertellen (en voornamelijk veel misconcepties uit de weg mocht ruimen). Toen ik vertelde dat Dutch Ovens, niet echt Nederlands zijn, was mijn hele district gechoqueerd en teleurgesteld. Het was echt grappig om te zien :p

Voor de rest hebben we de afgelopen weken enorm gefocussed op Algemene Conferentie, wat alweer aanstaand weekend is!! Algemene Conferentie is ieder half jaar en geeft ons de mogelijkheid om naar de Profeet en zijn Apostelen te luisteren. Uiteraard hebben we er allemaal zin in, maar ik wil iedereen uitnodigen om er naar te kijken. Ik weet dat het echt enorm inspirerend is (uiteraard uit ervaring :p) en dat je er enorm veel uit kan halen. Kom met een vraag, en je vraag zal beantwoord worden. Het is gewoon super cool en ik weet dat deze mensen geroepen zijn door God en dat ze waarlijk de priesterschapsauthoriteit dragen om in de naam van de Heer te handelen. Dus kijken, want het is cool! 😀 (linkje).

Ik houd van jullie allemaal en ik kan gewoon niet geloven dat het alweer oktober is!!

Hugs,

Sister Yentl Croese

Leave a Reply

