Druk druk druk.. maar erg bijzonder!

Wat een drukke week!

Het is enorm leuk om een nieuw gebied te openen en gelukkig waren onze Elders enorm goed voorbereid, wat er voor gezorgd heeft dat we niet zo veel werk hebben hoeven doen als wanneer het echt whitewashen was.

We hebben zelfs de mogelijkheid gehad om bij mensen langs te gaan en de leden in deze wijk zijn echt geweldig. Ze zijn allemaal zo ontzettend lief en ze hebben kinderen!!!!! Oh wat heb ik dat gemist in de Singles Ward. :p

Een van mijn leuke ervaringen in het Visitors Center van afgelopen week, was dat ik met een man sprak, wiens zoontje Kilian heette!! Het ventje was echt super schattig :p en de man was ook enorm aardig en het blijkt dat hij gedoopt gaat worden op 28 September!!! Ik vond het gewoon zo tof dat ik zoveel gemeen had met een volkomen vreemdeling 🙂

Verder zijn mijn nieuwe companions ook echt enorm aardig!! Sister Saviano is eindelijk een beetje los aan het komen, dus toen ik haar in het Visitors Center vroeg wat ze nodig had (voor haar training) en ze ‘een koekje’ antwoordde… tsjah, wat kan ik zeggen… een kind naar mijn hart :p
Sister Balls is ook echt geweldig! Het enige nadeel is dan weer dat het op tijd naar bed gaan wat lastiger is, maar we er wel weer iedere dag op tijd uit moeten om te (ja ja, geloof het of niet) sporten o.0 :p

Een ander cool verhaal is dat ik een tour mocht geven aan een jongen genaamd Bryan. Ik vroeg hem of hij geloofde dat God gebeden beantwoord, en toen vertelde hij dat hij eigenlijk helemaal niet gelovig was en dat zijn moeder (die wel gelovig was) hem verteld had dat ze het gevoel had dat ze hem niet bij zich zou hebben in de hemel. Toen hij terug ging naar huis had ze hem een brief mee gegeven waarin ze hem vroeg om gewoon een keer te bidden en te vragen of Jezus bestaat. Hij besloot het te doen en drie keer raden… dezelfde dag nog kwamen er twee zendelingen op hem af en gaven hem een afbeelding van Jezus. Dit had tot gevolg dat hij toch wel een beetje kippenvel kreeg en toen besloot hij om toch maar eens te onderzoeken wat die mormonen nou precies inhouden 😀 Super cool!
Verder heb ik ook op zondag in de Night of Music and Inspiration een talk gegeven 🙂 Het onderwerp was ‘Be Still and Trust in Him’. Het was echt een goed programma. Echt geweldig om te zien hoe talentvol de zendelingen in deze zending zijn, en ik ben blij dat ik mocht spreken (en niet hoefde te zingen ofzo :p).
Tot slot hebben we ook een onderzoeker. Haar naam is Kim en ze is zo geweldig!! Toen we aan haar vroegen of ze een verschil merkte tussen wanneer ze het Boek van Mormon wel en niet las, zei ze direct ‘Ja’. Cool he? 😀
Anyways, het is echt geweldig om op zending te zijn en bizar om te zien hoe snel de tijd gaat! Ik houd van het evangelie en de mogelijk die ik heb om mensen voltijd te kunnen dienen en dichter tot Christus te brengen.
Ik houd van jullie!!

Hugs,

Sister Croese

Leave a Reply

