op naar een nieuw gebied!

Lieve allemaal,

wat een bizarre week! Allereerst het nieuws waar jullie allemaal op gewacht hebben (naja, niet echt…): Ik werd aangezien voor een Amerikaan… door een Nederlander…. -.-” Laat me dit nader toelichten: Dus, op onze weg van het Visitors Center naar huis vroeg Sister Bullock op een gegeven moment aan mij: “… Sister Croese… zijn de kleuren van je vlag niet rood, wit en blauw?” Waarop ik antwoordde: “Ja…” “Oh, in dat geval, heeft iemand je vlag hangen!” Dus uiteraard was ik binnen no time omgedraaid om te zien welk huis ze bedoelde en ze had gelijk! De prachtige, nederlandse vlag hing uit! Gezien het feit dat het al redelijk laat was, konden we niet even aanbellen, maar de volgende dag (toen bleek dat we een lekke band hadden, en omdat het Labor day was konden we het niet laten repareren), zijn we langs gegaan. Het was een vrouw die al 27 jaar niet in Nederland heeft gewoond (maar uiteraard wel regelmatig terug gaat), met een vrij Nederlands accent, en toen we aan het praten waren vroeg ze me waar in Amerika is geboren was. Toen ik haar uitlegde dat ik helemaal niet in Amerika geboren was, maar in Nederland, was ze lichtelijk verbaasd. Blijkbaar heb ik nu al een vrij Amerikaans accent ontwikkeld en is mijn Nederlands ook achteruit gegaan… oeps… maar ik heb wel een foto met haar/onze vlag 😀

Verder waren vandaag transfers!! Niet te geloven dat er al weer 6 weken voorbij zijn! Ik ben nu officieel geen baby meer en ik ben overgeplaatst naar Gaithersburg, een gebied dat we gaan white washen (wat inhoud dat we een nieuw gebied openen (afgesplitst van een ander gebied), een nieuw appartement hebben en geen flauw idee wat we doen), samen met Sister Balls en Sister Saviano. Sister Saviano is een groentje en Sister Balls is haar trainer, dus ik ben weer in een trio voor deze transfer!

Gisteren kwam Mercy in het Visitors Center, omdat we haar verteld hadden dat ik overgeplaatst ging worden. Ik moet toegeven dat ik haar (en Jordan, een andere recent convert waar we veel mee gewerkt hebben) wel ga missen. Echter, het was super aardig dat ze langs kwam om gedag te zeggen. Het is heel vreemd om een gebied waar je 12 weken in gedient hebt te moeten verlaten, maar het heeft ook wel wat! Dus ik ben super enthousiast 😀

Wat trouwens ook wel grappig was, is dat ik een van de AP’s en van de VC trainers gek heb gekregen gisteren. Maandag avond zijn namelijk transfer callouts, en uiteraard is dinsdag iedereen aan het speculeren wat er gaat gebeuren, maar weet niemand het echt tot woensdag, behalve de trainers. Nu moet ik toegeven dat ik gelukkig totaal niet nieuwsgierig ben, en er is een andere Sister, Sister Schoemaker (dit is haar laatste tranfer, ze is geen trainer, maar ze draait al zo lang mee dat ze gewoon bepaalde dingen weet :p), die mij wat dat betreft als haar apprentice genomen heeft, dus ik wist transfers al voor vandaag. Toen Elder Branning dan ook aan mij vroeg wat mijn gedachten waren omtrent tranfsers en ik alles goed had, was hij totaal gechockeerd. Hij vertelde me niet dat ik alles goed had, maar vandaag heb ik nog even met hem gepraat en gaf hij aan dat ik nooit meer mocht speculeren :p

Ik moet toegeven dat ik Sister Jorgensen en Bullock wel enorm ga missen, maar dit is weer een nieuw avontuur, dus we zullen zien hoe dit gaat aflopen 😀

Ik houd van jullie allemaal en ik weet dat Hemelse Vader van ons houdt en dat hij weet wat we nodig hebben. Het is zo gaaf om te zien hoe Hemelse Vader ons precies datgene geeft wat we nodig hebben om te groeien en om dichter tot Hem te komen.

Veel liefs,

Sister Yentl Croese

Leave a Reply

