“Ah! There comes the chipmunk out of the sleeve!…

Lieve allemaal,

Gezien het feit dat het internet er gisteren halverwege mee stopte, hier een verlate e-mail! Hoe gaat het daar in het verre Nederland? Hier in Washington gaat het geweldig! Ondanks het feit dat het een paar weken geleden heerlijk ‘cool’ (ongeveer 25 graden) was, is het ondertussen gewoon weer 30+.

Afgelopen week was zoals gewoonlijk weer geweldig. Vooral mijn companions kunnen briljant zijn. Buiten het feit dat, wanneer ze een poging wagen om Nederlands te spreken, het voornamelijk super schattig klinkt, ben ik ze nu ook Nederlandse spreekwoorden, letterlijk vertaald naar het Engels aan het aanleren. Op een gegeven moment zaten we dan ook in de auto, en zegt Sister Jorgensen opeens: “Ah! There comes the chipmunk out of the sleeve!… wait…. I mean the monkey!!” Jups, that’s my Sister! :p Het mooie was gewoon dat het even duurde voordat ik door had waar ze het over had, totdat ze dus inderdaad kwam met ‘the monkey’, toen kwam de aap uit de mouw, zullen we maar zeggen 😉 :p

Zaterdag hebben we vrijwilligerswerk gedaan door mee te helpen met het schoonmaken van een high school. Het was heel gaaf, want alle 50+ vrijwilligers die aanwezig waren, waren leden van de kerk en we hebben redelijk wat werk kunnen verrichten! Ik houd van vrijwilligerswerk 🙂 We hadden ook een doopdienst van Dart in onze wijk. Ondanks het feit dat hij al jaren naar de kerk ging enzo, besloot hij onlangs pas om gedoopt te worden, omdat hij niet overhaast een beslissing wilde maken. Nou, een ding is zeker en dat is dat hij er heel lang over na heeft gedacht en dat hij een geweldige keuze heeft gemaakt. Het is echt geweldig om een doopdienst te zien, omdat er altijd zo’n geweldige sfeer heerst en je echt kunt voelen dat iemand gewillig is om dichter tot Christus te komen.

Het leuke aan het Visitors Center vind ik dat je zoveel verschillende mensen tegen komt. Dinsdag kwam er een jongentje (ik denk 5 jaar oud) binnen en ik vroeg hem of hij misschien aardiger tegen zijn broertje en zusje kon doen om meer als Christus te worden. Zijn antwoord: “Ik weet niet hoe ik een lieve broer kan zijn, want ik ben bazig!” Het was zo schattig!!!! verder kwam er ook een 13-jarig meisje binnen, waar ik ongeveer een uur mee gepraat heb. Ze was super aardig, intelligent en echt een geweldig kind. Het is echt bijzonder om te zien hoe snel je van mensen kunt houden, ook al ken je ze nog maar net. Het is heel gaaf om te zien hoe snel je dezelfde liefde voor mensen kunt vinden als Christus voor ons heeft. Het is echt een hele bijzondere ervaring en ik ben enorm dankbaar dat Hemelse Vader mij die kans heeft gegeven.

Ik weet dat het evangelie waar is en het heeft me zoveel vreugde in mijn leven gegeven. Ik ben zo dankbaar voor de verzoening van Jezus Christus. Ik weet dat hij de Zoon van God is, en dat hij naar deze aarde gekomen is, geleden heeft in het hof van Getsemane en aan het kruis voor ons gestorven is, om vervolgens na drie dagen te herrijzen uit het graf na de dood overwonnen te hebben, zodat wij, mits wij zijn geboden onderhouden terug kunnen keren naar onze Hemelse Vader. Ik ben zo dankbaar voor deze kennis en ik weet dat dit een boodschap is die iedereen meer vrede, geluk en liefde in het leven kan geven.

Ik houd van jullie!

Veel liefs,

 

Sister Yentl Croese

One thought on ““Ah! There comes the chipmunk out of the sleeve!…

  1. Amy says:

    Het yentl

    Geweldig om van je gehoord te hebben mijn brief is een beetje verlaat dus je krijgt hem nog wel maar ik ben blij dat ik jouw als een echte vriendin mag hebben en ik hou van je met heel mijn hart en ik mis je heel erg hier in Nederland

Leave a Reply

