nederlands bezoek en het vriendje van zuster Bullock?

Lieve allemaal,

Hoe gaat het?! Hier in D.C. gaat alles super goed, zoals altijd. Het is echt geweldig om het werk van de Heer te doen en vooral met de companions die ik heb. We zijn zelfs een quoteboek begonnen om onze favorite quotes bij te houden, en laat ik het er maar op houden dat we al aardig wat pagina’s gevuld hebben, en de meeste gaan niet om mij πŸ˜€

Ik geloof dat de meest avontuurlijke dag zaterdag was. Wat grappig is, want meestal gebeurd er niet veel bijzonders op zaterdag. Zoals gewoonlijk hadden we Visitors Center shift, en het was super gaaf, want er was een zuster die in Nederland gedient heeft (back in the days toen ik nog een lief, klein onschuldig baby-tje was, dus echt heel lang geleden :p). Ze heeft zelfs in Rotterdam Zuid gedient, en drie keer raden wie een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten… uiteraard, oma. πŸ˜€ Toen ze hoorde dat ik een kleindochter van oma was, kwamen er allemaal verhalen naar boven waarvan ik alleen maar kon zeggen: Jup, das mijn oma :D. Het was fijn om iemand te ontmoeten die begrijpt waarom ik Nederland zo geweldig vind (:p) en die ook daadwerkelijk weet waar ik vandaan kom! Ik was alleen een beetje afgeleid, omdat ik een jongen zag rond lopen die verdacht veel leek op Sister Bullock’s vriendje. Uiteraard bedacht ik me dat dat het vast niet kon zijn, aangezien hij in California woont, wat aan de andere kant van Amerika is. Echter, het duurde niet lang of ik wist zeker dat het hem wel was. Aangezien ik nog met deze zuster aan het praten was (Zuster Updike (ofzo? Ze diende in Nederland in ’94-’95 ofzo), stuurde ik Sister Jorgensen er op uit om met hem te praten en uiteraard om ons vermoeden te bevestigen :p Nu kun je je natuurlijk afvragen hoe het komt dat ik Sister Bullock’s vriendje zo goed herken… Wel, hij is de voor de zendelingen niet onbekende Elder Walkenhorst, uit de District deel 1. (voor iedereen die nu nieuwsgierig is naar wie het is: The District is hier online te zien via LDS.org πŸ™‚ ), en het laat ook een beetje een beeld zien van wat zendelingen precies doen :), dus iedereen zeker kijken! :D).

Vervolgens hadden we op zondag Night of Music and Inspiration. Heel cool, want het wordt iedere maand georganiseerd door een zendeling en het wordt grotendeels uitgevoerd door zendelingen! Mij companions, Sister Bullock en Sister Jorgensen hebben samen gezongen, en het klonk nog goed ook! πŸ˜€ Aan het einde kwam ik ook de familie Hoornweg tegen! Het was super leuk om bekende gezichten tegen te komen, hoewel het voor mij wel een beetje confronterend was om erachter te komen dat ik al mijn Nederlands uit het Engels vertaal. Oeps. Toen ik achteraf met President Cooke sprak, was hij teleurgesteld dat hij de andere ‘echte Nederlanders’ niet ontmoet heeft, omdat hij zo trots is op zijn Nederlandse roots!

Verder is het Visitors Center echt geweldig! (I know, I know, wonderbaarlijk dat ik dit schrijf, ik had het zelf ook nooit verwacht). Gedurende een van mijn shifts, kwam er een meisje uit Oostenrijk binnen, die voor de afgelopen drie maanden als nanny in DC had gewerkt. Het was super gaaf, want ze was Europees (geloof me, dat maakt echt een verschil :p), ze was super aardig en ze voelde duidelijk de Heilige Geest. Het is geweldig om te zien hoe Hemelse Vader met mensen werkt en hoe hij ze bijvoorbeeld naar het Visitors Center lijdt. Ook al is ze maandag terug gegaan naar Oostenrijk, heb ik toch de mogelijkheid om haar de zendelingen te sturen in Wenen. Het is echt geweldig hoe klein de wereld is!
Hoe dan ook, het werk is geweldig, het is fantastisch om de Geest te zien werken in het leven van de mensen.

Ik weet dat het evangelie van Jesus Christus waar is en dat we meer geluk en vreugde in ons leven kunnen krijgen door het na te leven.
Ik houd van jullie!

Hugs,

Sister Yentl Croese

nog een laatste iets:
afgelopen weken hadden we bijna weekelijks afgesproken met een lid uit de wijk, omdat ze dit aan ons gevraagd had. Ze had een paar problemen en had voornamelijk morele ondersteuning nodig, om te weten dat ze de meer wist dan ze zichzelf credit voor gaf en dat alles wel goed zou komen. Ze had namelijk geen baan en naja, dat kan nogal demotiverend werken. Het is echt super om te zien hoe veel ze gegroeid is in de afgelopen weken. Ze heeft nu eindelijk een baan (yay!!! :D) en tijdens ons laatste bezoek werd ze zelf emotioneel! (En ze is iemand waarvan je niet zou verwachten dat ze zou huilen ofzo). Het is echt bijzonder om te zien hoe veel je van iemand kunt houden in zo’n korte tijd. Ik kan me niet voorstellen hoeveel Hemelse Vader wel niet van ons houd πŸ™‚ Ze is zo geweldig!! πŸ˜€

Leave a Reply

