Sunrise Pictures en een bezoek aan het Capitol

Lieve allemaal!

Vandaag om 4:30 opgestaan! Wat zeg je? Ja ja, 4:30! Uiteraard vraag je je nu natuurlijk af waarom een gedreven zendeling die veel te veel van haar bed houd om 4:30 opstaat… Nou, dat komt omdat vandaag p-day was en we sunrise pictures gedaan hebben! Om heel eerlijk te zijn viel het een beetje tegen want het was te bewolkt en het washington monument is ingepakt in blauwe steigers, maar het was hartstikke gezellig. Daarna zijn we met wat zusters in Washington gaan eten, waarna we met bijna alle Visitors Center zusters naar het Capitol zijn gegaan, omdat we uitgenodigd waren door Senator Mike Lee. Het was hartstikke gezellig enzo, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat de tour van de intern een beetje tegenviel. Ik vrees dat ik misschien zelfs sommige dingen beter had kunnen uitleggen, hoewel ik natuurlijk ook veel van haar geleerd heb! Het probleem was alleen wel dat het zoveel van onze tijd in beslag nam, dat de rest van de dag veel te gehaast verliep. Hoe dan ook, wanneer ik tijd heb komen er zeker ‘Washington sunrise’ foto’s jullie kant op!

Een van de hoogte punten van deze week was het feit dat we een minder actief lid van de wijk aan het onderwijzen waren en het me opviel hoeveel vooruitgang ze geboekt heeft in slechts 6 weken. Van iemand die alleen maar naar de kerk ging omdat ze gedoopt was, zonder een getuigenis van de kerk te hebben, naar iemand die de betekenis van het nemen van het avondmaal zo goed begrijpt, dat ze zich schuldig voelde omdat ze tijdens het avondmaal afgeleid werd door mensen die het nog niet zo goed begrijpen. Het was echt geweldig om te zien, en we hadden haar dan ook uitgenodigd om ‘s zondags bij ons voorin te komen zitten, zodat ze minder snel afgeleid zou worden. ‘s Zondags in de kerk kwam ze vol enthousiasme naar ons toe om te vragen waar we gingen zitten en gedurende de avondmaalsvergadering heeft ze aantekeningen genomen. Achteraf vertelde ze dat ze er zo veel meer uitgehaald had en dat ze het als enorm prettig had ervaren. Dat is altijd goed om te horen! 😀
Een ander wonder is van mijn collega, Sister Jorgensen. We waren een les aan het delen met een lid en zowel Sister Bullock als ik wisten van bepaalde zorgen die ze had, maar we hadden Sister Jorgensen er niet echt over ingelicht. Op een gegeven moment deelde Sister Jorgensen een persoonlijke ervaring, waarbij ze zelfs expliciet zei dat ze niet wist waarom ze dit deelde, maar zowel Sister Bullock als ik wisten waarom: Deze ervaring speelde precies in op de zorgen die het lid had. Het is echt geweldig om te zien hoe de geest werkt!

Verder hebben ze nu ook een ander District. Vanwege de hoeveelheid zendelingen, hebben ze een nieuw district gecreeerd, waar wij ingeplaatst zijn. Jammer, want ik mis mijn hispanics wel een beetje, ze waren altijd zo grappen en gezellig, maar we hebben er goede elders voor in de plaats. We zitten nu namelijk in een Frans district! Het beste nieuws is zelfs dat ik niet meer de enige europeaan in mijn district ben! Een van de Franse Elders komt namelijk uit Belgie (helaas wel het franstalige gedeelte ;p), maar het is goed om wat Europees tegengas te kunnen geven. En het is gewoon gezellig om Europa op te hemelen, in plaats van alleen maar Amerika!

Hoe dan ook, het zijn geweldige Elders, mijn collega’s zijn geweldig (we zijn een quote boek begonnen omdat we zoveel grappige ervaringen hebben op een dag (die we uiteraard regelmatig ophalen), dat een quote boek nodig was… geloof het of niet, maar de eerste twee pagina’s zijn al gevuld! (het boek is ongeveer A4 formaat, als ze normaal papier formaat zouden hebben in Amerika… :p).

Hoe dan ook, ik houd van jullie, ik houd van Hemelse Vader en het is echt geweldig om zijn werk te doen. Het is zo fantastisch om te zien hoe niet alleen de mensen die je onderwijst groeien in hun geloof en dichter tot Christus komen, maar ook om te zien hoe je zelf veranderd en dichter tot Christus komt.

Veel liefs,

Sister Yentl Croese

Leave a Reply

