Verhuist!

er is zoveel gebeurd deze afgelopen week, dus ik zal waarschijnlijk niet genoeg tijd hebben om het allemaal te beschrijven.
Allereerst: We zijn verhuisd!! We wonen nu in het appartementen complex waar zo’n beetje driekwart van de zending woont, en we hadden geen flauw idee waarom we moesten verhuizen. We hadden er over gebeden (nadat de assistants to the president ons hadden gebeld of we willden verhuizen of niet) en we hadden het gevoel dat we moesten verhuizen. Nu, ruim twee weken laten, is alles op zijn plek gevallen. Er is namelijk een nieuw gebied geopend, waar ons oude appartement zo goed als in ligt, waardoor de nieuwe zusters dus veel dichter in hun gebied wonen dan voorheen. Verder hebben we ook…. *drumroll* een extra companion! We zijn nu dus in een trio, en…. Het is een greeny!! Sister Bullock is dus opnieuw/een extra trainer, en het is allemaal super cool. Het enige jammere is dat onze nieuwe aanwinst, sister Jorgensen, hier slechts voor max 2 transfers is, omdat haar oorspronkelijke oproep naar Brazilie is, maar ze daar nog niet naartoe kan omdat haar visa vertraagd is. Helaas voor haar, maar super tof dat ze nu dus bij ons is! (Het vorige appartement was voor slechts 2 personen en deze voor 4 en we wonen er met 3, dus het is goed dat we verhuisd zijn 🙂 ). Enige nadeel was dat we dit pas maandagavond hoorden, en we eigenlijk van plan waren om vandaag grotendeels te verhuizen en we nu dus gisteravond al onze spullen in ons nieuwe appartement gedumpt hebben. Het is nu dus een grote chaos.

Iets anders grappigs was dat ik gisteren Nederlanders ben tegen gekomen! voor het eerst echte nederlanders (I see Dutch people :p). Ik was zo enthousiast, dat ik in het engels met ze begon te praten -.-” Uiteindelijk heb ik wel wat dingen in het Nederlands terug kunnen zeggen, maar het was uiteindelijk nogal confronterend om te beseffen hoe slecht mijn Nederlands er nu al aan toe is. Voor je het weet worden deze mailtjes getypt in het engels….

Wat ook super gaaf was, wat het feit dat we iedere maand een Why I believe hebben, waar iedereen voor uitgenodigd is en alle nieuwe leden worden voorgesteld. Het toffe was dat de meeste zusters (inclusief mijzelf, ja ja!) en een paar elders gezongen hebben en het klonk echt super goed! Het was een medley van een paar jeugdwerkliedjes en het klonk gewoonweg super awesome! Verder hebben president en Zuster Cooke een toespraak gegeven. Ik houd van zuster Cooke. Ze lijkt zoveel op mij ;p zo is ze de eerste vrouwelijke fotograaf van een of andere grote krant in Utah geworden, gewoon omdat het kan :p (en omdat ze de eerste vrouw zou zijn :p), en was ze een hot-shot criminal justice attorney. Super cool he? 😀 Verder waren hun toespraken ook gewoonweg super gaaf en geestelijk, het was echt heel fijn om er bij te kunnen zijn 🙂

Ondertussen ben ik trouwens alweer 2 maanden op mijn zending. Het is echt ongelofelijk om te zien hoe snel de tijd alweer gaat. Ik ben officeel geen greeny meer (of naja, meer licht groen zeg maar :p) en het leven is gewoon geweldig 🙂

Oke nog een laatste anecdote van deze week met oog op het verhuizen. We hadden in ons oude appartement een kartonnen christus (net als het christus standbeeld, maar dan van karton) en die gingen we mee verhuizen met onze spullen. Nadat we uitgepakt hadden en alles voor het gebouw hadden gegooid (zodat we onze auto konden parkeren), kwam er een vrouw aangereden, ze deed haar raam naar beneden en zei: “Wow, voor een moment dacht ik dat hij echt was!” waarna we een super goed (maar helaas kort) gesprek hadden en ik haar uitgenodigd heb om naar het visitors center te komen.
Echt geniaal trouwens, om van allemaal elders enzo te horen dat als ze iemand tegen komen die Nederlands spreekt, dat ze dan zo enthousiast zijn dat ze die persoon meteen aanraden om naar het visitors center te komen, omdat daar een Nederlandse zuster is 😀
Pretty cool hm? 🙂
Alles gaat verder super goed! Ik houd van jullie allemaal!

Hugs,

Sister Yentl Croese

One thought on “Verhuist!

  1. amy says:

    hallo yentl ik ben het amy ik ben zo blij om te horen dat alles goed met je gaat en leuk dat je nu een nieuwe appartement hebt echt super ik hou van je groetjes en knuffels je vriendin amy

Leave a Reply

