Carfast

Wat een week!!!!!
Laten we maar beginnen bij het meest recente: We hadden een ‘carfast’ afgelopen twee dagen. Dit vanwege het feit dat er in twee weken zeven ongelukken waren gebeurd, en de president enzo het dus een goed idee vond om ons te herinneren aan het feit wat een geluk we hebben dat we auto’s hebben om mee te rijden. Helaas wisten ze niet dat de carfast tijdens een hittegolf (tenminste, dat is wat ik van mensen gehoord heb), zou vallen. Ik kan oprecht zeggen dat mijn voeten zo goed als overleden zijn :p Maar dat het geweldig was!! De beste momenten van de afgelopen twee dagen, waren de momenten wanneer mensen tegen ons begonnen te praten, in plaats van wij tegen hen. Het is een beetje vreemd, omdat je het niet gewend bent dat mensen daadwerkelijk met je willen praten :p Maar het is wel heel leuk! Het beste moment was misschien wel toen we in de bus stonden (en we waren moe, warm, hadden pijn aan onze voeten etc :p), en een jonge vrouw kijkt naar me en zegt: “Are you a mormon?!!!” En I’m like: “I sure am!” 8), waarna we een goed, maar helaas kort gesprek hadden, omdat we bij onze halte waren. Het was in ieder geval wel echt super gaaf!
Nog een leuk feitje over de carfast: We mochten onze auto’s dus niet gebruiken, tenzij we naar het Visitors Center gingen (voor ons zusters, omdat het anders zo goed als onmogelijk is om er te komen), en om naar District Meeting te rijden. In ons District zitten de Zone Leaders, die gisteren (tijdens onze car fast) te laat in district meeting waren…. omdat ze een auto ongeluk hadden! (niets ernstigs, het verhaal gaat dat de persoon in de auto achter hun een spin in zijn rug had en daar zo van schrok dat hij niet op tijd stopte en tegen de auto van de zone leaders aan reed). Hoe dan ook, ik vond het wel humoristisch dat de zone leaders nota bene in een auto ongeluk terecht komen tijdens een car fast xD
Verder hadden we op maandag Nasi Goreng!!!!!!!!!!!!! Om heel eerlijk te zijn vind ik het grappig dat dit blijkbaar gezien wordt als een traditioneel Nederlands gerecht, maar het was wel gaaf, en…. Ze hadden satesaus!!! Dit kwam omdat Chase, een lid uit de wijk die ‘enkele’ :p jaren geleden in Nederland had gediend, graag Nederlands voor ons wilde koken. De eerste keer dat hij Nasi Goreng heeft gekookt, maar het was zeker geslaagd! Het geweldige was om hun huis binnen te komen en gewoon de geur te herkennen ^^

Ik ben er ook achter gekomen dat ik het meest gelukkig ben als ik dingen kan verbeteren, creeren, en gewoonweg kan brainstormen. Gelukkig wordt dit goed gewaardeerd, vooral door Elder Eyring van het Visitors Center, dus we zijn nu samen aan het werk om wat dingen te veranderen. Echt super gaaf en ik word er hartstikke enthousiast van (en hij ook! Dus dat ik goed :p). Het enige nadeel is dat mijn collega af en toe een beetje gek wordt van mijn enthousiasme over de dingen waar we mee bezig zijn, omdat ze nog niet helemaal begrijpt hoe het werkt en uiteraard het gevolg er nog niet echt van kan zien. Hoe dan ook, ik ben benieuwd om te zien wat de gevolgen zijn, want ik heb natuurlijk wel mijn visie, maar het is nog maar de vraag hoe dat in de realiteit gaat zijn!

Verder waren president en zuster cooke bij onze district meeting gisteren. Het was een goede ervaring en ze zijn gewoon zo aardig!! Op een gegeven moment waren we iets aan het oefenen, en President cooke was zo tevreden over me dat hij aangaf dat hij niets anders verwacht had van een Nederlander…. Tsjah, ik houd de eer hier wel hoog hoor!!! 8)

Oke, nog een laatste Nederlander grap…. blijkbaar geloven mensen niet dat er mormonen in Nederland zijn. Het is zo grappig om te zien hoe mensen reageren als ik vertel dat ik uit Nederland kom! ten eerste zijn ze totaal verbaasd dat ik geen Amerikaan ben (uh-oh, houd dat in dat ik een Amerikaans accent heb?! :/), en ten tweede zijn ze totaal verbaasd dat er mormonen in Nederland zijn, vooral als ze horen dat ik ‘in de kerk’ geboren ben!
Hahaha, het is gewoon zo grappig. Tegenwoordig is mijn reactie: “Yeah, we exist!! I’m the living proof of it!” wat een referentie is naar de I’m a mormon van Cheryl (zij is de ‘when they hear that I’m a mormon their like, are their black mormons?! And I’m like: Yeah, we exist! :p O:)).

Hoe dan ook, de tijd is alweer over, ik weet dat de kerk waar is en een zending is zo geweldig!!!!!!! Met andere woorden: lees het boek van mormon en bid er over en dan kun je het voor jezelf uitvinden, want dat is hoe Hemelse Vader werkt. Ik weet dat hij gebeden beantwoord en dat hij van al zijn kinderen houdt. Hij is werkelijk de vader van onze geest en vindt het net als een aardse vader fijn om te weten hoe het met ons gaat. Hij beantwoord onze antwoorden graag, maar dan moeten we ze wel eerst stellen!!
Ik houd van jullie, jullie zijn geweldig en tot volgende week!!

Hugs,

Sister Yentl Croese

p.s. Ik heb voor het eerst van mijn leven dragonfruit gegeten! en ja, dit meld ik alleen maar vanwege het feit dat het ‘dragonfruit’ heet (I mean, hoe cool is dat?!) en omdat ik er vanuit ga dat jullie geen idee hebben wat het is, dus google-ze!

Ik houd van jullie!!!

Leave a Reply

