Lieve allemaal,

zendingswerk is geweldig!! Het is echt fantastisch om een zendeling te zijn, voornamelijk tijdens de 4th of July :p We hadden namelijk besloten om de stad in te gaan, omdat er een grote parade is direct aansluitend aan The Mall (De plek waar alle musea enzo zijn). Dus, ‘s ochtends vroeg vertrokken, in een van de musea zelfs geweest en toen naar een van de musea gegaan waar ze de constitution gingen voorlezen. Ik was zo blij dat ik niet de enige buitelander was. Het kwam er op neer dat de Amerikaanse zusters aan het juigen enzo waren, en dat ik met Zuster Pirir (van Guatamala) gezellig gekletst heb. Ze is echt super aardig! Op een gegeven moment besloten we om gewoon een stuk langs de parade te lopen (het was zo immens druk!), en dan komt het leuke gedeelte: Je voelt je echt een soort VIP wanneer je leden tegen komt :p Leden zijn zo grappig!!! Op een gegeven moment kwamen we we een vrouw met een baby tegen, en ze begon helemaal tegen ons te kletsen en vertelde ons dat we haar familie maar moesten opzoeken (die ook naar de parade aan het kijken waren), omdat de rest van haar kids helemaal gek zijn van zendelingen! Zo gezegd, zo goed als zo gedaan (het was een beetje lastig om mensen te vinden in een hele menigte), maar toen een van haar kindjes ons zag was ze helemaal blij! We hebben zelfs een foto met haar πŸ˜‰

Verder zouden we ‘s avonds naar het vuurwerk gaan kijken, maar omdat we dat niet in The Mall mochten doen, waren we naar het appartement van een zendelingenechtpaar gegaan, omdat ze op de bovenste verdieping woonden en we het dan als het goed is wel konden zien…. We konden het precies niet zien, omdat er een boom was die het zicht blokte. Nu moet ik ook wel toegeven dat, ook al is het misschien het vuurwerk van de hoofdstad, ons oud-en-nieuw vuurwerk veel indrukwekkender is dan dit! πŸ˜‰

Zaterdag was echt super geweldig!! Ik had een shift in het Visitors Center, en er kwamen een man en een vrouw binnen. Ik begon een gesprek met ze, en geen van beiden wist veel over de kerk. Hij was al eens binnen geweest, dus toen zij het gebouw zag en uitte hoe mooi het was, had hij zoiets van: Ik weet waar we naartoe kunnen om er meer over te horen! Het kwam er om neer dat we een super goed gesprek hadden, waarin ze een soort torpedo aan vragen op me afvuurden (maar op een positieve manier) met als gevolg dat hij het oke vond om zendelingen te ontvangen en een boek van mormon te krijgen! Het is echt fantastisch om te zien hoe logisch het evangelie zelfs voor mensen klinkt die er nog nooit eerder over gehoord hebben! Verder kwamen Amora en Stephanie ‘s avonds ook nog langs (we hadden ze uitgenodigd voor een uitvoering, maar we kwamen er later achter dat die pas deze week plaats vond, en niet die zaterdag), dus we hebben met ze gekletst en hen wat dingen in het Visitors Center laten zien. Amora is echt een heel erg enthousiast, luid, vrolijk persoon, maar af en toe zatΒ  ze echt zo van: “wow…this is just all so overwhelming!” Jups, ze voelde zeker de Heilige Geest πŸ˜€ Ik weet niet of ik dit al verteld had, maar dat is het geweldige aan het Visitors Center. De Heilige Geest is er altijd aanwezig, omdat het op geweidde grond staat πŸ™‚ Het is geweldig πŸ™‚
Verder begin ik ook (eindelijk) namen te kennen van leden! Ik ben er achter gekomen dat vooral membermeals, de beste manier zijn om leden beter te leren kennen, en om een les bij ze achter te laten πŸ™‚ Het is echt geweldig om te zien hoe actief de leden hier in Washington DC zijn πŸ™‚

Tot slot hadden we vandaag tijdens onze PDay een zone activity, wat inhoud dat je met je zone (een groep zendelingen van verschillende districts (meestal zo rond de 25-30)), maar in dit geval met 2 zones, bij elkaar komt en iets gezelligs gaat doen πŸ™‚ In dit geval was het een…. water ballonen gevecht!!!! Het was leuk :p En gewoon tof om te zien hoe iedereen meehelpt opruimen enzo, zoals het hoort πŸ˜‰
Hoe dan ook, het zendingswerk is geweldig, het weer is heerlijk (meestal zo rond de 25-35 graden), ik heb een kleurtje gekregen πŸ˜‰ (hoewel je dat niet zou zeggen als je me ziet :p), en ik weet dat het evangelie waar is πŸ˜€
Ik houd van jullie!!

Hugs,

Sister Yentl Croese

4th of July

Leave a Reply

