Bijna weer op Nederlandse bodem!

Lieve allemaal,
Deze week was geweldig!!! Een van de hoogtepunten was het feit dat ik bijna weer op Nederlandse bodem was… Ik zeg bijna, omdat de ambassade helaas alweer gesloten was. We waren namelijk bij een metrostation aan het praten met mensen, toen ik zag dat de Nederlandse ambassade in de buurt was, dus we zijn daar naartoe gelopen. Als troost voor a.s. ‘Amerikanen dag’ gaan Zuster Bullock en ik binnenkort een keer een pday naar de Nederlandse ambassade voor een ‘Nederlanders dag’, yay!! :p
Verder zijn twee recente bekeerlingen afgelopen week voor het eerst naar de tempel gegaan voor dopen voor de doden. Het mooiste was nog wel, dat een van hen, Jocelyn, de hele week niet echt goed in haar vel zat. Ze zou eigenlijk niet naar de tempel kunnen, omdat ze te lang moest werken. Toen haar collega echter hoorde dat dit haar gelukkiger zou maken, gaf hij aan dat ze direct weg mocht gaan, zolang ze maar wat vrolijker was :p Het resultaat was dat ze dus toch naar de tempel kon gaan en zich een stuk beter voelde! Echt geweldig om te zien wat de tempel voor mensen kan doen :).
Wat ook wel cool was, was dat we een dienstbetoonproject hadden gedaan. Het bestond uit het schoonmaken van een hele grote… BOEKENKAST!!! 😀 Uiteraard heeft het uiteindelijk langer geduurd dan nodig ^^”, maar het coolste was nog wel dat de vrouw bij wie het deden, enkele boeken zelf geschreven had! Dit was dus echt super gaaf om opeens haar naam te zien op een van de boeken enzo!
Gisteren hebben we ook nog gegeten bij een lid. Dit lid was een student (al onze wijkleden zijn of studenten of ze werken, dat is wat je krijgt als je in een JOVO wijk zit),  en enkele van haar huisgenootjes aten ook mee. Het was zo geweldig!! En van deze huisgenootjes heet Amora. Ze is zo grappig! Ze was totaal verbaasd dat er ook ‘zwarte mormonen’ bestaan, en dat we als Zuster zendelingen niet totale engeltjes zijn (tsja, misschien heb ik aan dat laatste beeld een beetje bijgedragen ^^”). Hoe dan ook, ze gaat proberen om in het Visitors Center langs te komen en om zondag naar de kerk te komen, dus dat zou cool zijn, want ze is echt super geweldig!
Het is echt fantastisch om op zending te zijn. Ik weet dat het evangelie waar is en dat dit de enige weg is om meer vreugde te hebben. Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar visitors centers zijn echt een goed hulpmiddel om mensen dichter tot Christus te brengen, aangezien het Visitors Center de plek is waar de geest altijd aanwezig is, en je veel coole dingen hebt die je kunt gebruiken 😀
Hoe dan ook, mijn tijd zit er alweer op.
Ik houd van jullie! Ik zal proberen om volgende week foto’s te sturen van mijn eerste echte Amerikaanse 4th of July ervaring!
Ik houd van jullie allemaal!
Hugs,
Sister Yentl Croese
One thought on “Bijna weer op Nederlandse bodem!

  1. Guy GOETHALS says:

    Hallo Zr. Croese. Fijn te horen dat je het goed maakt op je zending. Hier is het nog steeds druk, dus we missen je hulp op kantoor wel. Het is toch ook goed dat je op zending bent, want zo werd. Gedwongen te leren werken met die microwave van ons, en mag ik fier zijn dat ik nu helemaal zelf m’n pizza kan bakken. Geweldig toch? Zo maken weer vooruitgang. :). Geniet van je zendingen heel veel groeten van Ann en Guy.

Leave a Reply

