Week twee in DC (Zending is geweldig!)

Lieve allemaal,

deze week was GEWELDIG!!! I know, I know, ik ben een zendeling dus dit is waarschijnlijk wat ik iedere week ga zeggen, maar toch šŸ˜‰

Companionship Unity

Het is echt bijzonder om te zien hoe belangrijk eenheid in je companionship is. We hadden afgelopen week een speciale training voor nieuwe zendelingen en hun trainers, en aangezien Sister Bullock een soort gelijk shirt en rok als ik had, besloten we om hetzelfde aan te trekken. Het was echt briljant om te zien hoe iedereen er op reageerde, en de zendingspresident kon er gelukkig ook wel hartelijk om lachen, om te zien hoe groot onze ‘companionship unity’Ā  is. Het mooie van companionship unity is echter het feit dat je daardoor effectiever bent. Je bent dan meer in tune met de Heilige Geest en dit hebben we de afgelopen week meerdere malen kunnen merken toen we bij verschillende leden langs gingen. Een van de leden gaf aan dat het wel leek alsof we de les speciaal voor hem gemaakt hadden (wat ook zo is, want we bidden voor ieder persoon die we onderwijzen om inspiratie te krijgen wat we met die persoon moeten delen), en bij een ander lid was het zelfs zo erg, dat het ging als volgt: We kwamen binnen en vroegen hoe het met haar ging, na wat gekletst te hebben en toen we op het punt stonden om een les met haar te delen, gaf ze aan dat ze deze week voornamelijk 2 Nephi 4 bestudeerd had. Sister Bullock en is gingen helemaal stuk, omdat dat nu precies het hoofdstuk was waar we over wilden praten met haar! Het is echt bijzonder om te zien hoe Hemelse Vader door ons werkt om zijn kinderen te versterken en het maakt je echt nederig om te beseffen dat je een werktuig in zijn handen bent. Ik ben echt zo enorm dankbaar voor de mogelijkheid die ik heb om een zending te dienen en zo mensen dichter tot Christus te brengen!

P1090380

Wat is de wereld toch klein

Dan nu iets super gaafs!!! Iedere week hebben we disctrict vergadering, wat een vergadering is met een paar zendelingen companionships, waar je praat over het evangelie, je doelen en dergelijke. Een van de elders in mijn district, had een boek bij zich waar een andere Elder in de MTC Nederlands in had geschreven, maar hij had geen idee wat er stond, want hij kon uiteraard geen Nederlands spreken. Terwijl ik het aan het vertalen was, viel mijn oog op de naam van de persoon die het geschreven had…. ELDER ABD EL MOETI!!!!! Is dat niet briljant?! Ik geef toe, ik snap niet waarom ik er niet bij stil stond dat als het geschreven was in het Nederlands, dat ik de persoon die het geschreven had waarschijnlijk wel zou kennen, maar Elder Abd El Moeti, mijn reserveman, serieus?!! Ik vond het zo grappig :p En uiteraard hebben we daarna nog even wat over hem gekletst en wat een geweldige zendeling hij is. Het is echt bizar om te zien hoe klein de wereld is. Ik heb namelijk ook een teruggekeerde zendeling in mijn wijk uit Nederland (Hij heeft onder andere gedient in Spijkenisse en Alkmaar, maar ik ben zijn naam vergeten ^^”), en het blijkt dat Mark vorig jaar ofzo bij hem gelogeerd heeft. Echt fantastisch om te zien hoe klein de wereld is!
Dan nog een laatste anecdote: Ik heb President Obama gezien! Oke oke, gezien is een groot woord… terwijl we aan het rijden waren, reed hij voorbij :p Dit weten we gezien de 20 politieagenten en politie auto’s en dergelijke die er voorbij reden, maar het is echt zo vreemd om te beseffen dat de president van Amerika gewoon langs je rijdt, terwijl je hem normaal gesproken alleen op TV ziet enzo :p

Hoe dan ook, volgende week is mijn pDay niet op woensdag, maar op donderdag vanwege de 4th of July, dus ik weet uberhaupt niet hoe dat gaat uitwerken met mailen enzo, omdat we sunrise pictures bij het Jefferson Memorial gaan maken en daarna de stad in gaan!! (I know, super cool he šŸ˜‰ ).

Hoe dan ook, de Heer’s werk is geweldig! Ik houd van jullie maar zou dit voor geen goud willen missen!!

Oeh, nog een laatste verhaal :p

De wet van tiende

In het visitors center geven we ook tours aan onderzoekers en hun zendelingen. Ik moest afgelopen zaterdag een tour geven, en ik was eigenlijk best wel zenuwachtig. De man en vrouw waren beiden gedoopt, maar niet heel erg actief, hoewel ze wel wilden dat hun zoontje gedoopt zou worden. De man had problemen met roken en de vrouw met het betalen van haar tiende. De focus van de tour lag dus op de tempel en het feit dat we door de verzegeling voor eeuwig met ons gezin samen kunnen zijn. We waren het er over eens dat een hemel zonder je gezin eerder een hel zou zijn en aan het einde hebben we de ‘film’ (van 10 minuten) Gods Plan gekeken. (Mam, die ene die zo ook in Temple Square hadden! Mijn favoriete deel in het visitors center :D). Het gaat over een gezin, met een jongen en twee meisjes, en hoe de tempel en de kennis dat families voor eeuwig samen kunnen zijn hun leven geholpen heeft. De geest was heel sterk aanwezig en aan het einde van de film was de moeder aan het huilen. Ik vroeg ze wat ze er voor over hadden om voor eeuwig met hun gezin samen te zijn. De man heeft toegezegd om te stoppen met roken, de vrouw gaat haar tiende betalen (ik had haar verteld over een koppige oude Nederlandse vrouw die er achter was gekomen dat als ze haar tiende betaalde, ze wel rond kwam, maar als ze dit niet deed, dat niet altijd lukte šŸ˜‰ (Ik houd van u, oma Croese!! :p)), en het zoontje wilt gedoopt worden, zodat we over een jaar aan elkaar verzegeld kunnen worden in de tempel. Is dat niet geweldig!!!!! šŸ˜€

Hugs,

Sister Yentl Croese

One thought on “Week twee in DC (Zending is geweldig!)

  1. Carla Zwackhalen says:

    You made my day Sister Croese !!!!
    Bedankt voor het vertellen van je ervaringen, de tranen kwamen spontaan.
    Zo te horen geniet je met volle teugen van je Zending.
    Keep up the good work girl!!!
    Wij houden van je en bent in onze gebeden.
    Dikke kus,
    Carla Zwackhalen.

Leave a Reply

