Eerste week in Washington D.C.

Hoi allemaal!!

Wat gaan de weken hier in het veld toch snel! Niet te geloven wat er allemaal al gebeurd is.

Nieuwe leden

De wijk waar ik in dien is een Jong Volwassenen (jongeren tussen de 18-30) wijk, en gemiddeld zijn er zo’n 300 mensen per zondag. Voor degenen die weten hoe goed ik in namen en gezichten enzo ben…. geen groot succes dus :p Hoe dan ook, het is wel echt geweldig om in deze wijk te dienen. Aangezien we afgelopen week geen onderzoekers hadden, zijn we vooral bij minder actieve en pas gedoopte leden langs geweest, waaronder bij Jordan. Jordan is een iets te arrogant, zelfverzekerde jongen van 20, en hij is gewoonweg geweldig! (Dat vind hij ook van zichzelf :p). Het heerlijke aan Jordan is dat hij, ondanks het feit dat hij niet alle geboden even leuk vind, hij begrijpt waarom hij het moet doen, ze houdt maar toch nog heerlijk tegendraads blijft. Hij doet me soms een beetje aan mezelf denken :p Het grappige is dat, omdat we voor 6 uur klaar moeten zijn met avondeten, we eigenlijk haast geen etensafspraken hebben, omdat de meeste mensen rond 6 uur nog niet thuis zijn. We hebben dus zelf moeten koken (ja ja, ik heb gekookt!) en Jordan heeft ons drie DOZEN met girls scout koekjes gebracht xD Om er voor te zorgen dat we niet zouden vermageren en zodat we het thuisfront konden mededelen dat er wel goed voor ons gezorgd werd. Dus bij deze 😉 :p

Verder was Jocelyn vorige week gedoopt en heeft ze deze week de gave van de Heilige Geest ontvangen. Het is echt geweldig om te zien hoe sterk deze nieuwe leden in het geloof staan, Jocelyn is een super intelligent meisje en ze houd van de schriften. Ze weet er al super veel van en gaat meestal te laat naar bed omdat ze nog in de schriften aan het lezen is en er niet mee wilt stoppen. Hoe geweldig is dat!

Verder is het mooie aan de JOVO (Jong volwassenen) wijk het feit dat iedereen heel erg zendingsgericht is. Er zijn meestal wel een paar vrienden voor de eerste keer in de kerk, en ze verwelkomen iedereen in de kerk, dus dat is wel heel goed. Een laatste nieuw-lid wonder is Mercy. Mercy woont in Washington, maar heeft de kerk tijdens haar stage ergens anders in Amerika ontdekt. Dit kwam doordat ze het gevoel had dat ze wat miste in haar leven, dus ze bad Hemelse Vader om te vragen wat ze moest doen. Deze gaf haar duidelijk het antwoord dat ze de mormonen moest onderzoeken. Haar eerste reactie was natuurlijk ‘ Neeh!! dat is niet wat ik bedoelde!” Maar toen het gevoel bleef, besloot ze om toch maar naar de influisteringen van de Heilige Geest te luisteren, en het ‘toeval’ was er dat ze toevallig een vriendin had op stage die een lid was van de kerk! Dus, zo gezegd zo gedaan en om een verhaal kort te maken, een maand later was ze gedoopt. Het bijzondere aan Mercy’s verhaal is vooral hoe ‘in tune’ ze is met de Heilige Geest. Wanneer de Heer iets van haar vraagt doet ze dit, en dat is een van de dingen waar ik nog veel aan kan werken. Hoe dan ook, ze zijn allemaal geweldig!!!

Test van geloof

Omdat we afgelopen week gaan onderzoekers hadden, was mijn collega een beetje teleurgesteld. Vooral omdat je iedere weer rapport uit brengt, en je dan niet zo heel veel te vertellen had. Gisteren was echter een enorme test of faith voor ons beiden waar we veel van hebben geleerd. Iedere week hebben we als district (een groep elders en zuster zendelingen), een bepaald doel wat we iedere dag willen behalen. Het doel van deze week, was om gehoorzaam te zijn. Deze gehoorzaamheid bestaat uit het op tijd opstaan, sporten, je aan het schema houden en tegen mensen praten. Nu ben ik echt een watje wanneer het gaat om tegen random mensen over religie te praten, maar het was een doel, en ik houd er niet van om doelen niet te halen. Dus, makkelijker gezegd dan gedaan, want we hadden niet echt tijd ingepland om met mensen te praten! Uiteindelijk besloten we dus om een andere afspraak te vervangen, zodat we ons doel zouden kunnen behalen. De laatste vijf minuten van onze dag, hadden we ons doel behaald, en de volgende persoon tegen wie ik sprak wilde graag meer weten en heeft ons zijn contact gegevens gegeven zodat we contact met hem kunnen opnemen! Dit laat dus wel weer zien dat wanneer je handelt in geloof (en omdat je een streber bent en graag doelen wilt halen :p) dat Hemelse Vader je helpt! Naast deze man, Marco, hebben we ook een vriend van een lid die graag meer over de kerk wilt horen en kregen we een verwijzing van iemand. Dus daar waar we eergisteren niemand hadden, hebben we nu opeens drie onderzoekers! Ik heb hier heel erg uit geleerd dat als we handelen in geloof, Hemelse Vader ons zal zegenen. Ik kan niet wachten om alle wonderen te zien die Hemelse Vader in mijn omgeving zal laten gebeuren!

Ik weet dat de kerk waar is, want anders zou ik nooit voor 18 maanden naar Amerika gaan! Ik ben zo dankbaar voor de gelegenheid die ik heb om al deze bijzondere kinderen van onze Hemelse Vader te leren kennen en ze hopelijk dichter tot Christus te brengen. Ik weet dat Joseph Smith een profeet is en dat hij de kerk die Christus in zijn tijd op de aarde gevestigd had hersteld heeft en dat dit de weg is om terug te keren bij onze Hemelse Vader. Ik weet dat Hemelse Vader van ieder van ons houd en ben zo dankbaar voor deze kennis en het vertrouwen die hij in mij heeft om dit met anderen te delen.
Ik houd zo veel van jullie allemaal!

Hugs,

Sister Yentl Croese

Leave a Reply

