Temple en Welfare Square

Hoi allemaal!!

Wow, wat een week zeg! Er is zoveel gebeurd! Allereerst ben ik de Nederlandstalige zendelingen tegen gekomen. Ze zijn super aardig en “ze zijn geweldig”. Dat is wat ze antwoorden als je vraagt hoe het met ze gaat, in plaats van “het gaat geweldig”, zo schattig!!!

Vorige week voor het eerst mijn was gedaan, wow wat duurde dat lang! Vooral nu er zo veel zendelingen zijn!! Dus deze week maar iets eerder, zodat we sneaky op een rustig moment konden gaan. Verder ben ik ook echt super blij met de rokken die Volker’s mamma voor me gemaakt heeft!! πŸ˜€ Naast het feit dat ik allemaal complimentjes ervoor heb gekregen… hoef ik ze ook niet te strijken!! πŸ˜€

Afgelopen week hebben we een ‘onderzoekster’Β  onderwezen (omdat ik nog in de MTC zit, houdt dit in dat onze lerares een onderzoekster speelt die ze zelf gehad heeft in haar zending), genaamd Katya. Katya is 21 jaar oud, niet echt gelovig, maar na drie lessen gaf ze al aan dat ze een getuigenis had van Joseph Smith, Het boek van Mormon en dat ze begreep dat ze een kind van God was!! Ze heeft nog niet toegezegd om gedoopt te worden, maar daar gaan we het volgende les over hebben πŸ™‚ Ik vind het echt geweldig om te onderwijzen. Vooral omdat je het in de ogen van de onderzoekers kan zijn als ze de Heilige Geest voelen. Het coolste is dan om de les stil te leggen en te vragen: “Katya, hoe voel je je nu?” en dan te getuigen dat het prettige gevoel wat ze heeft van de Heilige Geest komt die van onze boodschap getuigd, zo cool!! πŸ˜€

 

Verder hebben we op zondag en dinsdag een devotional (een soort lezing van iemand van de kerk) gehad. Zondags hadden we een devotional van Stephen B. Allen (managing director mission departement). Het was echt heel erg bijzonder. Hij wilde eerst namelijk een devotional geven over allemaal verschillende filmpjes die de kerk gemaakt heeft, maar hij had gedurende de week verschillende ingevingen gehad dat hij het ergens anders over moest hebben. Tot op het moment dat hij ging spreken, was hij echter bij de filmpjes gebleven, totdat hij hoorde dat we erna naar de begrafenis van Zuster Monson (de vrouw van de levende president Thomas S. Monson) gingen kijken. Op dat moment besloot hij om zijn devotional te veranderen (tot diepe stress voor de technische staf). Het was echt heel bijzonder, omdat hij echt sprak met de geest, en menig zendeling is gaan huilen doordat de Heilige Geest zo sterk aanwezig was. Vervolgens hebben we naar de begrafenis van Zuster Monson gekeken. Het was echt heel mooi, en wat ik wel leuk vond, was een verhaal wat Elder Eyring vertelde: Op een gegeven moment werd Zuster Monson gebeld (toen zij en haar man zendingspresident waren in Toronto, Canada), door een Nederlandse man. Deze man gaf aan dat zijn vrouw interesse had in de kerk, dat ze hem niet konden bekeren en of dit het juiste adres was voor meer informatie over de kerk van Jezus Christus van de Heilige der laatsten dagen. Zuster Monson gaf aan dat ze aan het juiste adres waren en dat zij hun contact gegevens wel door wilde geven aan de zendelingen. Dit deed ze, met het dreigement dat als de zendelingen er vandaag of morgen niet naartoe gingen, zij dat wel zou doen :p. De man die belde was Jacob de Jager, ook wel beter bekend als de 70-er Jacob de Jager. Ik moest zo hard lachen, omdat hij echt klonk als een (koppige) Nederlander, en ik het gewoon tof vond dat hij uiteindelijk zelfs 70-er was geworden (wat ik natuurlijk al wel wist, maar de rest van de zendelingen niet :p).

Verder ben ik vandaag naar Temple Square gegaan, omdat ik een internationale zendeling ben die niet gaat dienen in Temple Square, en hebben we dienstbetoon kunnen doen in Welfare Square. Welfare Square is een groot ‘bedrijf’Β van de kerk, waar mensen de kans krijgen om zich te ontwikkelen en zelf redzaam te worden, en waar heel veel hygiene-, school-, medische pakketten, dekens en nog veel meer dingen worden geproduceerd. We hebben kunnen helpen met hygiene pakketten samenstellen, wat echt super gaaf was om te doen! De zuster deed het eerst per zakje voor, maar nadat ik de lopende band had voorgesteld hadden we in 5 minuten de industriele revolutie doorgemaakt πŸ˜‰ (en waren we 10 keer zo productief :p).

Omdat allebei mijn companions naar Temple Square gaan, had ik Sister Dotto als companion!!! Ze is zo super aardig!! Het leuke is dat we een instant connection hadden, omdat zij it Argentinie komt en ik uit Nederland! Maxima en Willem-Alexander :p Wel grappig hoe zulke dingen er voor kunnen zorgen dat het eerste contact veel sneller verloopt :p Ik ga haar zeker wel missen, aangezien ze dinsdag alweer vertrekt naar Colorado Denver-South 😦

Op Temple Square ging ik natuurlijk weer op zoek naar Sister Rosema, maar ik kon haar nergens vinden 😦 Dus na een tour van twee super lieve zusters over Temple Square, de Tabernakel en het Conferentiegebouw kwamen we weer terug op Temple Square, en wie was daar? SISTER ROSEMA!!! Ze hadden haar laten weten dat ik er was en ze heeft er dus voor gezorgd dat ze me nog kon zien πŸ˜€ En wat nog leuker is… omdat ik volgende week mijn Visitors Centre Training heb… gaat ze kijken of ze me kan trainen!! πŸ˜€ Dat zou dan voor zaterdag zijn (dus volgende week zullen jullie hier nog niets van horen), maar hoe cool is dat?!!!! Ik hoop dat het lukt πŸ˜€

Verder hebben we ondertussen eindelijk onze mailbox open gekregen, en…. laten we het er op houden dat alle zendelingen in mijn district jaloers zijn O:) Met andere woorden: “Bedankt voor alle DearElders” Reactie van mijn districtgenootjes: “What Sister Croese?! Did you already receive so much mail?” “How many boyfriends do you have in The Netherlands????” “Wait… AGAIN?! Is that just from today?! o.0” O:)) en andere post! Ik vind het geweldig!!

Alleen een opmerking met betrekking tot DearElder: Gelieve geen speciale letters/leestekens te gebruiken, want dat pakt hij niet goed, met als gevolg dat ik de helft van de brief zelf interpreteer omdat ik niet zeker weet wat er in staat :p

Nou, dat was het weer voor deze week!

Jullie zijn geweldig, en een quote van de tweede devotional (waar ik verder niets over heb kunnen zeggen):

I just wanted to let you know that I love you and that Jesus loves you too. Did you know that?

About kcroese

Ik ben Kilian

Leave a Reply

