Eerste ervaringen in de MTC

Lieve allemaal,
Het is hier echt geweldig!! Ik ben maandag (20 mei 2013) in Salt Lake City, Utah, gearriveerd, waar de super geweldige en lieve Bisschop en Zuster Langeveld me hebben opgehaald en me enorm hebben verwend!! 😀 We zijn eerst nog naar Temple Square gegaan om te kijken of we Zuster Rosema konden vinden, maar helaas is dat niet gelukt :(. We hebben wel een bericht achter gelaten en het blijkt dat ik mijn laatste week op de MTC wel genoeg momenten in Salt Lake City zal doorbrengen om de rondleidingen te leren, dus wellicht dat ik haar dan nog tegen kom :). Vervolgens hebben ze me verwend met pizza (wist je dat je cookiedough en oreo pizza’s hebt?! o.0 En ze nog goed smaken ook?!!) waarna ik redelijk vroeg naar bed ben gegaan, omdat ik in het vliegtuig echt niets heb kunnen slapen.
Dinsdagochtend hebben ze me naar de MTC (Missionary Training Centre) gebracht. De eerste paar uur waren een beetje awkward, omdat iedereen dan binnen komt en niemand een idee heeft wat ze moeten doen, maar ik heb toen wel al een heleboel nieuwe internationale zendelingen kunnen ontmoeten. Echt grappig hoe je met de meest random zusters en elders een klik kan hebben (zoals bijvoorbeeld met de zusters uit Argentinie, omdat wij Maxima hebben :p).
De eerste paar dagen waren wel heel erg wennen (vooral het tijdsverschil, verschil in klimaat/temperatuur en cultuur) maar het is echt super leuk! De afgelopen dagen heb ik echt een paar hele bijzondere dingen meegemaakt. Afgelopen woensdagavond, hadden we de gelegenheid om ‘onderzoekers’  te onderwijzen met ongeveer 80 nieuwe zendelingen (dus allemaal zendelingen die deze week zijn gearriveerd). Deze ‘onderzoekers’ waren leden van de kerk die op latere leeftijd met de zendelingen in aanraking zijn gekomen en zijn bekeerd, dus ze gedroegen zich net zoals toen ze voor het eerst met de zendelingen in aanraking kwamen. Het mooie van deze ervaring is het feit dat je echt heel erg moet luisteren naar de ingevingen van de Geest, en dat we als zendelingen nog heel veel moeten leren en nog lang niet perfect zijn :p. Soms dan denk je bijvoorbeeld dat je weet hoe iemand in elkaar zit, maar pas als je echt probeert te luisteren naar die persoon en laat zien dat je om hem/haar geeft, dan pas kom je er achter hoe die persoon echt in elkaar zit. Zo was er een zuster wiens zus was overleden, dus iedereen wilde haar vertellen dat we geloven dat families voor eeuwig zijn en iedereen ging eigenlijk vooral meer in op het overlijden van haar zusje. Later bleek echter dat hetgeen zij op dat moment nodig had, was om te weten dat Hemelse Vader van haar hield. Haar zusje had namelijk zelfmoord gepleegd en haar moeder was een drugsverslaafde, dus ze heeft altijd het gevoel gehad alsof ze niets waard was en niemand van haar hield. Ik denk dan ook dat het mooie van goede zendelingen is dat ze naar de Geest luisteren als ze hun boodschap willen delen, zodat ze datgene kunnen delen wat die persoon op dat moment nodig had.
Woensdag heb ik ook officieel mijn companionship toegewezen gekregen!! Mijn companions zijn Sister Carvalho en Sister Bwaraka!! 😀 Jup, I’m in a threesome :p. Sister Carvalho komt uit Brazilie en Sister Bwaraka uit Kirabis (ergens in de buurt van Tonga enzo :p). Verder ben ik ook tot Senior Companion gekozen :).
Een andere mooie ervaring was gisteren. Ik was nog maar een paar dagen op de MTC en ik heb nu al de helft van het programma gemist :p. Dit komt omdat zowel Sister Carvalho en Sister Bwaraka nog spullen misten, die ze vande MTC krijgen. Dit houdt in dat alle zendelingen die financieel gezien het niet voor elkaar kunnen krijgen om al hun spullen voor hun zending van te voren te kopen, de rest gratis krijgen van de MTC 🙂 (Dat verklaarde ook waarom ik de eerste paar dagen de enige met twee koffers was :p). We hebben daar dus ruim 2 uur gezeten, omdat zowel Sister Carvalho als ook Sister Bwaraka heel veel spullen kregen, waar onder kleren die ze natuurlijk even moesten passen enzo :). Ik vind het echt geweldig dat ze dit doen en het voelde echt goed om te zien hoe gelukkig mijn companions er mee waren 🙂
Wat trouwens ook wel leuk is, is het feit dat we geschiedenis hebben geschreven!! Mijn lichting is de eerste waarbij er meer zusterzendelingen dan elders zijn binnen gekomen (350 vs. 375 :D). Sister Rock!!! 😀 Verder nog een ander klein feitje: er zijn momenteel zo’n 4000 zendelingen op de MTC in Provo. 🙂
Ik vertrek als het goed is 10 Juni naar Washington, dus tot die tijd kunnen er nog DearElders geschreven worden 🙂 (Zie de rechter kant van de blog voor informatie hierover)
Zuster Yentl Croese in de MTC met Elder Klippel

Zuster Yentl Croese in de MTC met Elder Klippel

Tot volgende week!!
Hugs!
Sister Yentl Croese
About kcroese

Ik ben Kilian

One thought on “Eerste ervaringen in de MTC

  1. Simone says:

    Leuk om te lezen en goed om te zien dat je het zo naar je zin hebt en van anderen kunt genieten…have fun! xx Simone

Leave a Reply

